Srpen 2009
Čtvrtek 13. srpna 2009
Kunda

Táta vystřelil z vrátnice, utíkal tak rychle, jak jsem ho nikdy předtím utíkat neviděl. I když jsem pořád ještě nic nechápal, běžel jsem za ním.

Chvíli předtím přišla na vrátnici jakási cizí ženská.

„Mně je zle, já to viděla, mně je zle,“ kňučela nesouvisle, „Asi omdlím, já to viděla, je mi zle.“

Nelíbila se mi, ale na tom nebylo nic zvláštního. Nelíbil se mi nikdo z tátových spolupracovníků, mužů či žen. Přišli mi hrubí, neomalení a hloupí, asi jako já jim. Nikdy se na mne nesmáli, a když se smáli, byl bych raději, kdyby s tím co nejdřív přestali.

Blekotající ženská se mi nelíbila dvakrát. Nejspíš se jí něco stalo, vypadala otřeseně, ale neviděl jsem žádná zranění, ani nevypadala, že by jí bylo skutečně špatně, že by snad byla nemocná nebo tak.

A to už táta vyběhl. Asi mu to došlo, nebo se díval jinam a viděl něco, co já ne. Utíkal jsem za ním, ale to už jsem psal.

Ta druhá žena byla přejetá. Ležela pod autem, které jí – těsně předtím, než zastavilo – najelo zadním kolem zčásti na hrudník. Jak jsem se dozvěděl později, přecházela přes silnici, auto se snažilo zabrzdit, ale přesto ji porazilo, přejelo jí přes hrudník předním kolem a zastavilo se o pár metrů dál.

Žena ležela zaklíněná pod pneumatikou, zkrvavená a chroptěla.

Patrně, protože jinak uvažovat vy neumíte, ve vás nyní vznikl dojem, že vám vyprávím jakési své dětské trauma, příhodu, kterou nemohu dostat z hlavy a jež mne dodnes budí v děsivých snech. Napsal bych „směšné“, ale směšné mi to nepřijde, a vlastně ani nikdy nepřišlo. Je to jen takové klišé, napsat „směšné“. Snad „únavné“? Trochu. Ještě před časem určitě. Bývali jste únavní a možná lehce znechucující, ale teď už mi nepřijdete nijací, jste jako tikot hodin, který člověk po čase přestane vnímat. Nejste směšní, už ani nudní nejste, nejste už vůbec.

Neděsilo mne to ani tehdy, když jsem stál s ostatními nad zraněnou, a jak se zdálo, zřejmě umírající ženou, neděsilo mne to ani nikdy potom. O nehodě se mi nikdy nezdálo.

Tělo ženy bylo skryto pod autem, které jí částečně stálo na hrudníku. Ležela před námi obličejem vzhůru, ačkoli napsat „obličejem“ není přesné. Tvář měla zcela zalitou krví, natolik, že její hlava byla vlastně jen rudý oblý předmět. Zaujalo mne, že krev je docela hustá a nesteče hned jako voda. To jsem nevěděl. Vzpomínám… ne, asi jsem opravdu do té doby tolik krve najednou neviděl. Jsem z menšího města - žádné zabíjačky - a bylo mi tehdy snad jen dvanáct, možná třináct let.

U nosu a úst se ženě dělaly velké rudé bubliny.

Pamatuji si, jak mne napadlo, že žena už vůbec nevypadá jako žena, a vlastně ani jako člověk ne. Přestože většinu z viditelné části těla neměla příliš zdevastovanou, její poničená tvář a hlava v podobě deformovaného slizkého rudého míče způsobila, že jsem o ní uvažoval víc jako o „tom“, o jakémsi pytlovitém předmětu, který leží pod autem, chroptí a teče z něj krev. Když teď po letech nad věcí přemýšlím, říkám si, že to možná bylo dobře. Kdybych jí dobře viděl do obličeje, kdyby byla zraněná jinde, kdyby místo zkrvaveného obličeje měla zlámané nohy, kvílela, naříkala a dělala bolestivé grimasy, asi bych nezůstal tak klidný.

Možná, že to je ten důvod, proč když chcete někoho zabít, dáte mu nejdřív na hlavu pytel.

Ale já klidný zůstal. Neudělalo se mi zle, nezačal jsem panikařit, zmateně pobíhat, nepokoušela se o mne hysterie. Situace mne nijak mimořádně nerozrušovala, přestože se mi – přirozeně – nelíbila.

Nelíbila… Opravdu se mi nelíbilo, že vidím – byť cizí – ženu ležet v krvi pod autem, ale něco se mi v celé věci přece jen zamlouvalo.

Ten klid. Klid, se kterým táta a ostatní chlapi, kteří přiběhli za ním, obstoupili vůz, ta klidná, vyrovnaná síla, s níž ho zvedli (do té doby jsem neměl ponětí, jak snadno může šest či osm dospělých mužů zvednout auto) a odnesli o kus dál. Trochu jsem jim pomohl, ale to víte, bylo mi jen dvanáct. Ale nemotal jsem se. Nestál jsem v cestě. A nikdo mi neříkal „nedívej se na tu hrůzu“.

Odnesli auto, zastavili dopravu, kdosi odběhl na vrátnici a zatelefonoval pro pomoc, krvácející ženu položili na bok na čísi bundu a pak ti, co už nebyli zapotřebí, poodešli o kus dál na chodník, aby nepůsobili jako dav lačných hyenovitých čumilů a neblokovali místo sanitce, až přijede.

Celá událost mohla trvat snad půl minuty.

Táta zůstal u krvácející ženy. Dýchala sama a nedusila se, tak nic nedělal. Co bylo zapotřebí, bylo už uděláno.

Stál jsem s ostatními chlapy na chodníku a čekali jsme. Nikomu se nedělalo zle. Taky se mi nedělalo zle a byl jsem rád, byl jsem na to sakra hrdý, že jsem kluk, ale že je válka a lidi umírají přímo přede mnou a krev teče a mně se nedělá vůbec zle, byl jsem kurva sám se sebou spokojenej, spokojenej, že dělám to samé, co velcí chlapi, prostě to, co je zapotřebí, a když nic zapotřebí už není, tak nedělám nic. Byl jsem rád, že jsem tam, a dodneška jsem rád, že jsem tam byl.

Přijela sanitka, ženu naložili a odvezli. Za pár týdnů se z toho dostala, dokonce bez následků.

„Já to viděla, těmahle očima, asi omdlím, mně je úplně špatně, já si musím sednout“, pištěla furt ta kunda na vrátnici, když jsme s ostatníma chlapama šli zas po své práci.

Sobota 2. ledna 2010, 22:30 MK k72@seznam.cz

Ja si myslím že ta pištící ženská byla vážně tak trochu kunda...a soudit to můžu páč nejsem dokonalý bůh. Článek mě opět pozitivně (chytří mužové) i negativně zaujal (kundy a jiné štrůdlovité ženské).Jinac jsem zde po 2 letech...Tak tedy co s nima?

Čtvrtek 31. prosince 2009, 21:32 Howadoor

Mám, s Mínou jsme ji splácali z takové hmoty, co se vytvrzuje v troubě.

Čtvrtek 31. prosince 2009, 20:55 igor traktor@zetor.cz

jo kunda, bejvavalo.. ted teda stastnej novej rok 2olo.
ps: koupil jsem si nato tedkon v kika statui budhy v lotosovym sedu, mas taky takovou nejakou ?

Sobota 19. září 2009, 23:59 chonda

Koukám, že po půl roce naprostého klidu a několika letech komentování od jednoho dvou lidí se to tu najednou nějak rozjelo. Člověku se až nechce věřit, že to je "spontánní". Jinak historka velmi dojemná, ale nedá mi to - cizí tělesa z rány neodstraňujeme, byť se jedná o osobní automobil.

Neděle 13. září 2009, 19:47 igor traktor@zetor.cz

dobry den,
clanek se mi libil, ponevac je prave 13.9.
s pozdravem, igor.

Úterý 8. září 2009, 15:37 -ant- antabus@gmail.com http://off.jauntre.org/

Nejde mi RSS, po čase kouknu a pěkná sbírka novot. Dík. Začínáš vzpomínat, tak kam vede tvoje letošní cesta? Doma je těsno už je čas jít? A co tvoje nová novela-povídka-kniha?

Neděle 6. září 2009, 14:26 kuk

Nečekaná, opravdu nečekaná výzva.

Úterý 1. září 2009, 23:03 Miau Miau@email.cz

Oběma pánům gratuluji. Hádáte se / diskutujete nad slovy nebetyčně znuděného psychicky nemocného člověka. Který, uznávám, umí občas něco napsat. I když by to ani za uříznutý palec neřekl, těší ho to. Váš zájem. Možná pro něj i moc znamená. S tímhle druhem psychické nemoci je člověk příšerně sám. Pokud máte aspoň pár minut času denně, pište mu, prosím, komentáře pod články. Je to pořád lepší, než oblažovat pozorností například politiky. Pomáháte nemocnému. Bohulibé. Opravdu.

Čtvrtek 27. srpna 2009, 13:14 hruucoon

Neboj, howadoore, on se jablečnej závin zase ozve. Jo a jinak - dík za dokonalej článek o přechodu Mt. Blancu - koukal jsem v červenci po ústupu z normálky z Ag.Midi na tu Tvojí cestu a hned jsem se zamyslel a zasnil. Teď v září to půjdu normálkou, ale v příštím roce bych docela rád šupajdil ten Tvůj traverz...a ten tvůj spisek je dokonalej průvodce a návod. Bye and Fly :)

Středa 26. srpna 2009, 8:47 Howadoor

Prosím vás, lidi, nechte štrůdla (štrůdl? to by ale znělo jako že z něj nemáte ukusovat)! Copak si někdo jiný dal tolik práce s psaním komentářů pod mé texty?

Středa 26. srpna 2009, 6:14 alt

Howadoor: diky moc za dalsi pekne texty!
strudl: kde udelali tvoji pani rodicove chybu? Spadl jsi jim z kocarku po hlavicce primo na dlazbu, nebo se jen snazis vytvorit novou definici pojmu "arogantni hlupak"?

Úterý 25. srpna 2009, 22:21 hruucoon http://www.hruucoon.cz

Velectěný štrůdle...

1) Štrůdl JE jablečnej závin, i kdyby ses posral.
2) Vůbec jsem Ti nevynadal. Neumíš číst, nebo vnímat psanej text. Nadávám lidem, který mi za to stojí, nebo kterých si můžu vážit - byť stojí na druhý straně. Ty jsi jenom virtuální čoklík, kterej poštěkává a docela mě pobavil. Ale všeho do času...že áno.
3) Jak číst tyto stránky nikomu nepředepisuji. S kýblem sraček pod značkou Bible si nic nepletu, pana H. neadoruju, ale vysvětlovat to zamindrákovaným nukleárním hovadům je práce vcelku na kosočtverec...
4) Žádný Tvoje výplody na nějakým tajemným webu číst nemusím. Moje si brzo na mých právě rekonstruovaných stránkách bude moci přečíst zase každej a doufám, že se mi dostane kritiky - to abych se vyvíjel a taky abych se občas pobavil s nějakou mentální opocí. Hyzdit cokoliv svou přítomností mi daly sudičky při narození, tak nezáviď, že na Tebe se vyprdnu a budu prznit jiný místa. Navíc - nepřečtených knížek a textů hodných spočinutí mýho oka je tolik...a času málo.
5) Končím s Tebou, vezmi si poslední slovo a VYHRAJ.

AMEN :-)

Úterý 25. srpna 2009, 17:17 štrůdl

Milý hruucoone, nejsem jablečný závin, ten se na rozdíl ode mne píše s čárkou. Zcela správně jsi mi vynadal, to patří k dobrým mravům, pak jsi napsal něco o svém životě, o tom, jaký je rozdíl mezi mnou a tebou, široce ses rozepsal o tom, co psát nebudeš (mimochodem: „zdá se, že špatně chápeš“ a „nevěřím, že ses zamyslel“ je rozsáhlá diagnóza? – všechno ostatní bylo k předkládaným textům), ale k věci nic. Jen snad tvá představa, že tyto stránky má čtenář číst s maximální tolerancí, ještě chvíli setrvat v tichém rozjímání a poté jít konat věci kosmického významu. Určitě si nepleteš Howadooří zápisník s Biblí? Jak se má autor vyvíjet, když se mu nedostane kritiky? Nakonec bude házet spreje do ohně ještě v důchodu.
Na své stránky tě nepustím, mám tam literární skvosty a ty bys mi to hyzdil.

Úterý 25. srpna 2009, 10:42 pw

Takhle nějak se asi zatetelil Obelix, když z Říma dorazily čerstvé legie...

Pondělí 24. srpna 2009, 22:11 Howadoor

Uznávám, ale není to tak snadné.

Pondělí 24. srpna 2009, 22:02 Sekory Sekory@centrum.cz

Koukám, že jsou tu noví čtenáři přímo nažhavení se zapojovat do diskuze, tak jen piš častěji, ať o ně nepříjdeš. :-)

Pondělí 24. srpna 2009, 8:51 li-borg li-borg@seznam.cz

Už sem myslel že pan H psaní opustil. Avšak jen nabíral sílu k novým a ještě howadštějším výtvorům. Děkuji :-)

Pondělí 24. srpna 2009, 0:20 hruucoon

Drahý jablečný závine,
to že jsem nemyslící tupé hovado mi nemusíš psát tak obsáhle, to už mi řekla spousta jiných veleduchů, kteří prostě a zkrátka jako Ty vědí...přesněji vědí proč to Howadoor napsal, jak to měl napsat, co si myslel, co si měl myslet, co já si myslím, proč jsem zase já napsal co jsem napsal, jak jsem to měl napsat a co jsem si měl myslet, kdybych teda vlastně myslel...prostě spousta lidí, kteří mi dnes a denně potvrzují mou Teorii Piedestálnosti.
A je to dozajista tím, že i mně - zjevně narozdíl od Tebe - lidé, kterým jsem věřil a vzhlížel k nim, cosi zhoubného vštěpovali do hlavy, cosi mi ukazovali a cosi mi říkali, četli a dávávali číst. A hlavně mě učili nesoudit rychle jiné, nepředvádět se...já jsem pak s postupující věkem na tomhle základě přemýšlel, konal, páchal blbosti a věci kosmického významu a vůbec žil a zjistil jsem že to bylo dobré, i bez štrůdlova posvěcení a moudré rady - tak se snažím činit tak i dnes u své dcery. Možná že i pan Howadoor tak podobně činí, třeba...a tak napsal cosi a tady se strhla virtuální kanonáda - jako vždy jí spustili svatí bojovníci z řad kura domácího, kterým se udělalo trochen šoufl a skrze gejzír krve nebohého koníka nedohlédli než k traktoru a plachtě...
A tak to půjde dál - tedy že lidé myslí, a nějak konají; i když tomu prostě nevěříš - ale to je mi vcelku jedno. Na rozdíl od Tebe Ti nevystavím obsáhlou diagnózu, neporadím asociálně, co si máš dle mě myslet/nemyslet, nebudu Ti říkat proč jsi to takhle napsal a jak jsi to měl napsat, nebudu moudře exhibovat a kodásat něco o své nadřazenosti nad ubohým nemyslícím pytlem hoven a o tom, že všicni jsou blázni, jenom já jsem letadlo...spíš se zase zamyslím...a nebudu to po zamyšlení tady panu Howadoorovi tapetovat dalším svým pseudointelektuálním průjmem. Škoda jen, že jsem neměl možnost pročíst i nějaký jiný Tvoje moudra narozdíl od pana H. - třeba bych Tě mohl i odsoudit a sprostě Ti vynadat co jsi za blba nemyslícího - takovej pěkňoučkej flame IMHO. Ale takhle ??
Ble.

Neděle 23. srpna 2009, 18:12 štrůdl

Pro Hruucoona

Máš pravdu, kvočnovatost se vyskytuje napříč pohlavími. Stejně tak potřeba shazovat druhé za účelem předvedení vlastní úžasnosti nebo tendence zbytečně plácat bez jediného věcného argumentu. Zdá se, že špatně chápeš, takže ještě jednou: Autor zde názorně předvádí, jak nemusí moc přemýšlet, stačí mu trocha patosu a invektiv proti ženám. A přitom by to vyřešila drobná změna: ta hysterka mohla omdlít na místě, nebo mohla přiběhnout až současně s muži (nebo po nich) a komplikovat záchrannou akci, mohla to tam pozvracet a některý zachránce mohl její vinou uklouznout a zlomit si nohu. Pomoc měl rozhodně přivolat schopný muž, který ví, co je třeba, a jen když nic třeba není, nic nedělá. A ještě přesvědčivější by bylo, kdyby těch hysterických žen bylo víc. Ale to ne, po čtenáři se chce, aby si odplivl nad postavou, která podle vyprávění autora pro záchranu zraněné udělala to nejpodstatnější – kterýkoli z přítomných chlapů se totiž mohl akce nezúčastnit a nic by se nestalo, ovšem kdyby ona nedoběhla pro pomoc, zraněná paní by nepřežila. Dále jsou tu drobnosti typu: „...najelo zadním kolem zčásti na hrudník..... přejelo jí přes hrudník předním kolem a zastavilo se o pár metrů dál. Žena ležela zaklíněná pod pneumatikou...“ To by asi chtělo nějaký nákres. Jestli ta pneumatika už nebyla součástí auta, proč ho vlastně ti muži poponášeli? Takhle nedbale napsaná detektivka by jistě měla velký úspěch. Jenže tohle není detektivka, tady na logice nezáleží, toto je emotivní spisek, který má čtenáře jedním špatně voleným příkladem přesvědčit, že ženy jsou méněcenné. Slyší na to pochopitelně jen ti, co už o tom přesvědčeni jsou, těm nějaký ten logický nedostatek nevadí, jsou plně zaujati pocitem vlastní nadřazenosti, přece do toho nebudou dloubat. Dokonce ani nezaregistrují, že v rozčilení kritizuje autor chování, které v minulém textu předvádí on sám (nebo postava, ke které se jako k sobě hlásí), přestože chvíli předtím toto chování docela agresivně obhajoval proti kritice jiných.
A co se týče ukazování světa, jaký je – předpokládám, že i na popisovaných dostizích bylo podstatně víc koní, kteří neumírali, soustředění se na toho jediného se skutečně nedá považovat za popis ani dostihů, jaké jsou, natož světa, jaký je. To je jen zkreslená interpretace. Pokud se svět předkládá dítěti tímto způsobem, deformuje ho to. A pokud se toto deformování popisuje v literárním díle, nelze se divit, že zodpovědnější jedinci reagují podrážděně. Malému Howadoorovi prý nikdo neříkal „nedívej se na tu hrůzu“, předpokládám ovšem, že stejně tak mu nikdo neříkal „hele, podívej, tahle paní za chvíli umře“. On je totiž drobný rozdíl mezi tím, že se dítě nechá spolupracovat při záchraně, a tím, že se vybízí, aby se dívalo na něčí utrpení. Pro někoho je ten rozdíl zřejmě nepostřehnutelný.
Když to shrnu: autor sice píše svižně, ale moc u toho nepřemýšlí (asi předpokládá, že jeho čtenáři nejsou po této stránce příliš nároční). A zejména sám nemá jasno, dokonce se chvílemi domnívá, že „žádný pohled nemá“. Co ovšem nemá určitě, je ten zmiňovaný nadhled.
Že ty ses „dokonce i zamyslel“, tomu nevěřím, podle toho, co tu píšeš, to není v tvých silách. Ani vzývaní bohové ti v tom nepomůžou.

Středa 19. srpna 2009, 22:41 hruucoon

HM, oprava - nejenom mezi samicemi jsou kvočny, pokud teda není tady štrůdl "TA"...bohové...

Pátek 14. srpna 2009, 20:20 Howadoor

Číslovka je opravdu nesmysl, dík

Pátek 14. srpna 2009, 20:06 štrůdl

A číslovky jsou slovní druh, měl jsi zřejmě na mysli číslice.

Pátek 14. srpna 2009, 20:04 štrůdl

Dojemné. Tos jim to teda nandal, fňuknám sentimentálním, ty náš malý hrdý hrdino. Ale možná, že neschopnost pocítit strach, zděšení či hrůzu není něco, na co by člověk měl být hrdý? Možná je to jen citová plochost?
Z toho, co píšeš, vyplývá, že ta hanlivě označovaná paní, která by nejspíš to auto sama neuzvedla, udělala to nejrozumnější, co mohla – co nejrychleji zavolala pomoc. A to její divadýlko opravdu nemělo na zdravotní stav zraněné žádný vliv, naopak mělo patrně pozitivní vliv na rychlost, se kterou se na pomoc vrhli přítomní páni.
Každopádně ti unikla jedna maličkost – na tom dostihu jsi byl ty tím lačným hyenovitým čumilem a tragická nehoda tě podle tvých slov dokonce natolik uspokojila (za laciný peníz skvělý zážitek), že ti zachutnal i ten párek, na který jsi původně kvůli odporné hudbě ztratil chuť. Takhle jsi to napsal, negativní reklama je taky reklama, hlavně být vidět, že? Ovšem je třeba se zároveň ohrnovat nad tím, před kým se předvádíš. Kdo je tady pokrytec?
Neukazuješ svým dětem svět, jaký je, vnucuješ jim svůj pohled na svět. A to je docela průser.
Jméno E-mail
WWW Posílat reakce
Ochrana proti spamu: Kolik má pavouk nohou?
Úterý 11. srpna 2009
Podívej

„Podívej, Míno, rychle! Ten kůň!“

Mína si zaujatě rýpe klacíkem v trávě. Chtěla na dostihy, koníci běhají ve vedru co mohou, ale ona si štourá v hlíně.

Vlastně jsem na dostizích poprvé. Byl jsem jen na několika závodech v – myslím, že se to tak jmenuje – parkurovém skákání, ale dostihy jsou něco jiného. Na parkuru je asi deset překážek blízko u sebe, koně běhají jeden po druhém, motají se na malém prostoru, něco přeskočí, něco ne. Dostihová dráha je rozlehlá, stádo koní s vyplazeným jazykem běží až kamsi k obzoru, ale než se naděješ, jsou zas zpět.

Je horko, lidé jedí párky a pijí pivo. Taky bych si dal, jenže nedám. Z tlampače vřeští kántry, člověka přejde chuť. Ale snad se to jiným líbí, no co, prázdninové odpoledne, zábava, pohoda. Lidé křičí.

„Míno! Rychle se koukni, támhle ten kůň bude za minutu mrtvý.“

Mínu dostih konečně zaujal.

Kůň běží proti nám, z roztržené tepny stříká krev. Zadní nohu má vyvrácenou v nepřirozeném úhlu, z břicha mu chlístá tekutina, na zlomek vteřiny se mi zdá, že za běhu močí, ale ne, je to krev.

„Takové krvácení nemůže přežít. Dívej se, ještě běží, ale do minuty umře.“

Mína se dívá.

Kůň bez jezdce zastavil na dráze před námi, došly mu síly i krev. Lehá si na bok, od tribuny k němu kdosi utíká.

„Vidíš?“

Kůň ještě jednou namáhavě zvedá hlavu.

„A je po koníkovi.“

Přijíždí traktor s vlečkou. Přes koně hodí modrou plachtu, naloží ho na vlečku a odvážejí kamsi dozadu mezi auta, není tam dobře vidět, popojdu pár kroků, zajímá mne, co se s mrtvými na dostizích dělá. To víte, jsem tu poprvé.

„Tati,“ ozývá se Mína nesměle.

Traktor zacouval s vlečkou po polní cestě do kukuřice. Za chvíli se vrací už bez koně, znovu vjíždí na dráhu a jede kamsi daleko dozadu, na druhou stranu závodiště.

„Já už chci jít domů.“

Traktor se vrací s novým nákladem pod plachtou. Znovu couvá do kukuřice, aby se obratem vrátil. Motor zavrčí, traktor zastaví na svém stanovišti u dráhy a ztichne. I divná melodie z ampliónu přestala.

„Když myslíš… Ale za chvíli začne další závod. Je to zajímavé, ne?“

„Domů.“

Odcházíme; lidé dál sedí na tribunách a mlčí, tak nějak zaraženě. U východu je stánek.

Jdeme přes parkoviště na zastávku. Míně upadl klacík, sehne se pro něj. Jím párek. Za námi znovu začíná hrát hudba.

Úterý 29. září 2009, 0:24 Janczis

Zcela nezabarvený náhled na realitu důsledků nadutosti vydávané za lásku ke zvířeti asi hýbne tvůrcům žaludkem... Nasazovat život něčeho/někoho co "milujete" pro radost z toho když to přežije a před důsledky raději zavírat oči? doufám, že láska těchto lidí se mi vyhne... Dobrej článek.

Neděle 13. září 2009, 19:49 igor traktor@zetor.cz

tak dal sis to pivo nakonec? nebos jel autem..

Pondělí 7. září 2009, 21:58 burmajones radek.kujinek@centrum.cz

chci masochystické slony, sadistické ne, ti by mi ubližovali.

Čtvrtek 27. srpna 2009, 11:06 PB

Úžasně napsáno. Zase starý Howadoor, jak v nejlepších letech. Dík moc.

Středa 19. srpna 2009, 22:35 hruucoon hruucoon@seznam.cz

Milé hysterické kvočny nepochopily, nechápou a nikdy nepochopí - nevím proč, ale vybavil se mi jeden sprostej kreslenej film a válka kvůli komiksu, vyvolaná kvočnami. Naštěstí ne všechny samice našeho druhu jsou kvočny...a jinak - dík za pěknej článeček, dokonce jsem se i zamyslel...trošičku

Středa 19. srpna 2009, 14:48 Joe

...jinak je zajímací, co takový neutrální až nezúčastněný popis dostihů dokáže nasrat lidí. No lidí, povětšinou žen.

Pondělí 17. srpna 2009, 15:14 Howadoor

Joe: Je to jinak, ale co na tom sejde. Dík.

Pondělí 17. srpna 2009, 13:13 Joe

Zjistils, že focení a moalování ti nejde, tak se vracíš ke psaní? Moc pěkné.

Neděle 16. srpna 2009, 21:02 coolio coolio@post.cz

Howadoor - thumbs up! Nádherně nastavené zrcadlo. Jako za starých (eh, 2006-2007) časů.
Parkury jakž tak jdou, ale dostihy...

Pátek 14. srpna 2009, 19:36 Rob

Já nevím, mně je zase více líto těch koní, kteří musí trpět pod tlustými zadnicemi jejich platonických milovnic... To není úchylka, mimochodem? Když vám je všem těch koní tak líto, tak proč je pak honíte po dostizích a jezdíte na nich? Jste si jisté, že to ty koně baví? A navíc, mohou při tom i zemřít, to jste nevěděly? Nenávidět Howadoora za to, že to se svým obvyklým sarkastickým nadhledem popíše vám nepomůže. Vaše argumentace ve stylu 'Kdo lže ten taky krade' (viz masoví vrazi) je nelogická a hysterická. Jděte jinam a založte si nějaké sdružení podporující úřední zákaz umírání zvířat, nebo tak něco a nezachraňujte tady svět.

Čtvrtek 13. srpna 2009, 16:41 Jaňule

hmmdíky vám sem se rozbrečela z toho co se té kobyle stalo..znala sem ji a strašně vám "děkuju" za to že ste mi to objasnil..neznám vás..ae taky už vás nesnáším za to co ste napsal..a eště mi z toho článku připadá jao byste měl radost z toho co se jí stalo..řeknu vám viděla sem umírat koně..není to pro nás ty nadšené nic příjemného..ae s ou kobylou sem se už smířila..ae jak sem si přečetla tohle naštvalaa sem se..a neříkejte že sem měkká..vydržím hodně..umřel mi před očima kůň..umřeli mě oblíbenci..ae co s tím člověk naděla..ae takopvé popisování nemuselo být..tu kobyle všude všichni rozebírají teď tak už jí nechte napokoji..v klidu odpočívat..naschle..podotýkám můj názor..

Čtvrtek 13. srpna 2009, 15:39 Karolina

Jak ubohé...

Čtvrtek 13. srpna 2009, 15:16 Sekory Sekory@centrum.cz

Teda nevím co je na článku sadistického? Je asi tak stejně sadistický jako si dát k obědu řízek s hranolky. Skutečně je podle vás lepší dětem lhát? Nebo je vzít na jatka ať vidí...

Středa 12. srpna 2009, 23:05 Howadoor

Hm, sadistické vrahy. Tak běžte třeba za svým dědou, je docela pravděpodobné, že jako všechny vesnické děti té doby asistoval při vesnické zabíjačce a měl - jako děti mívají - náramnou zábavu, že se píchne čuník. Běžte za ním a řekněte mu, že je sadistický vrah.

A zatímco vy si půjdete pro pár facek, já jdu spát.

Středa 12. srpna 2009, 23:01 Howadoor

A já hlavně žádný pohled nemám, to jste si tam dosadily samy ze své hlavy! Mne dostihy v této či jiné podobě ani nenaplňují nadšením ani nijak nepohoršují, neříkají mi nic stejně jako mně neříkaly nic předtím. Dozvěděl jsem se, co takový dostih obnáší, a tomu jsem rád, protože se vždycky rád něco dozvím. To je vše. Co jsem viděl, to jsem viděl a napsal jsem o tom.

Jestli si vy myslíte, že by se o věcech, které se vám nezamlouvají, mělo radši mlčet, prosím, to je váš názor. Asi to tak bude, všiml jsem si, jak se ty traktory s mršinami pod plachtou vždycky tak hrozně nenápadně odplížily kamsi dozadu a co nejdřív se začalo mluvit o něčem jiném.

Středa 12. srpna 2009, 22:47 Barbora matt.oni@seznam.cz

Tak tímhle jste mě náramně pobavil. Děkuji. Raději budu mít medvídka než děti sadistické vrahy díky otci. Tímto je z mé strany k Vám veškerá konverzace ukončena a doufám, že udržíte své úchylky na uzdě(alespoň před dětmi). Hezký zbytek večera.

Středa 12. srpna 2009, 22:36 Howadoor

Vy se snad domníváte, že já ty dostihy pořádám, nebo dokonce že koňům podrážím osobně nohy! Ať už budu na dostihy chodit nebo ne, ať už o tom napíšu nebo ne, dostihy proběhnou úplně stejně s úplně stejným výsledkem.

Co se týče mých dětí, rád bych, aby nezavíraly oči před skutečnou podobou věcí kolem a připouštím, že k tomu účelu mi tento druh zábavy znamenitě posloužil. Podobně jako mi velmi dobře poslouží vaše reakce k ilustraci tvrzení, že takzvané milovnice zvířat jsou obyčejně sentimentální sebestředné pokrytecké fňukny, které realitě nasazují masku medvídka z dětství, aby se s ní mohly ve své nevyzrálosti pořád mazlit. Ťu ťu ňu ňu. Běda, kdo řekne, že skutečnost žádný medvídek není.

Díky na nápad s jatkami. Sám jsem na jatkách na exkurzi byl a stálo to za to, ale už je to dávno a tak jsem si na ně nevzpomněl. Takže jestli to půjde, nejbližší vhodný víkend vyrazím s dětmi na jatka.

Středa 12. srpna 2009, 22:13 Barbora matt.oni@seznam.cz

Já samozřejmě chápu Váš pohled, každý nemá vztah ke zvířatům. Tady to akorát líčíte jako kdyby to byla zábava, jako kdyby byla zábava když živý tvor umírá.. Ať je to kůň, pes, kráva, člověk...smrt a obzvlášť takovým způsobem mi nepřijde jako sranda k upozorňování dítěte. Pokud máte jiný názor doporučila bych Vám aby jste vzal dítě na jatka..aby vidělo ty vyděšená zvířata, citílo krev a poslouchalo kvičení zvířat, kteří moc dobře vědí co je čeká. Váš článek je prostě hrozně bezcitný a pokud si to přečte člověk, který toho koně měl, staral se o něj tak ho to musí pohoršit. Nepochopil jste princip dostihů, není to o tom se tam jít podívat jak z koně cáká krev dokud nechcípne...to to je jen byla jen nešťastná náhoda.

Středa 12. srpna 2009, 21:59 Howadoor

Nerozumím, co vám vadí. Zaplatil jsem vstupné, abych něco viděl, a taky jsem viděl. Podle mého to byl dobrý kšeft, za laciný peníz slibovali zážitky, slib dodrželi, všichni jsou spokojení. Přestože mně osobně jsou koně a všechno co s nimi souvisí naprosto fuk, návštěvu dostihů můžu i tak každému jen doporučit. Za málo peněz hodně muziky. V čem je problém?

Středa 12. srpna 2009, 21:42 Barbora matt.oni@seznam.cz

Omouvám se za hrubku..a myslíte že když k němu půjdete znovu a povyprávíte o tom jak jste upozorňoval dítě na to jak z koně chrčí krev, aby se koukalo než padne, že Vás vyhodí? Potom už zbývá jediné a to si najít jiného psychiatra. Samozřejmě psychiatr nejsem ale přijde mi to u Vás jako lehká úchylka. Ten článek je opravdu bezcitně napsaný.

Středa 12. srpna 2009, 21:31 Howadoor

Co to, najednou tolik čtenářů?

Barbora: U psychiatra jsem byl, vyhodil mě, že prý jsem normální. Masochismus s měkkým i.

Středa 12. srpna 2009, 18:30 Iva

Vážený pane, Vás asi nenapadlo, že toho koně měl někdo rád a staral se o něj a tohle by si asi přečíst nechtěl, ještě tím způsobem, jakým to tady popisujete. Z Vaších slov se mi udělalo zle. A co víc, nechápu, jak na to můžete dítě s takovým nadšením upozorňovat. Měl by jste se nad sebou zamyslet, asi nejste úplně v pořádku.

Středa 12. srpna 2009, 18:22 Anonym m@m.cz

To snad není pravda. Já myslela, že na dostihy chodí hlavně lidi, kteří mají rádi koně (podotýkám "živé a zdravé koně", nikoliv koňský salám). Ale jak vidím, tak někteří "diváci" by si dostihy bez potřebné dávky krve a mrtvých koní asi neužili. Doufám,že autor tohoto článku už na dostihy nikdy nepůjde.

Středa 12. srpna 2009, 18:19 Anonym m@m.cz

To snad není pravda. Já myslela, že na dostihy chodí hlavně lidi, kteří mají rádi koně (podotýkám "živé a zdravé koně", nikoliv koňský salám). Ale jak vidím, tak někteří "diváci" by si dostihy bez potřebné dávky krve a mrtvých koní asi neužili. Doufám,že autor tohoto článku už na dostihy nikdy nepůjde.

Středa 12. srpna 2009, 16:25 Barbora matt.oni@seznam.cz

Pokud jsem dobře pochopila Mína je dítě...Nechápu jak Vás může napadnout dítě upozorňovat na to že právě před ním chcípá kůň..tací lidé by snad ani deti mít neměli. Opravdu je mi z Vašeho lehkovážného článku o tom jak někde chcípá zvíře zle. Nerozumim, proč toto někde vystavujete. Dle mého názoru by jste měl vyhledat psychiatra, řekla bych že máte mírně sadistické, masochystické slony. Je mi Vašeho dítěte nebo nevím co je Mína upřímně líto. Snad ji Vaše bezcitné chování nijak neovlívní.

Středa 12. srpna 2009, 13:46 Tereza

No to by mě zajímalo, co ty seš za kreténa fakt jo.. Nechápu jak si z něčeho takového můžeěš dělat srandu. Jsi ten největší ubožák pod sluncem.

Středa 12. srpna 2009, 13:30 Andrea

Ach bože, máš pravdu, ty ničemu nerozumíš a pokud něčemu nerozumíš, radši se zdrž nějakých komentářů, ještě k tomu chabých a nechutných...fuj...že dokážou vůbec tací lidé jako ty být
Jméno E-mail
WWW Posílat reakce
Ochrana proti spamu: Kolik má pavouk nohou?
Červenec 2009
Pondělí 27. července 2009
Další ráno na chatě

Dnes ráno koupelna plavala. Máma se nestará, odkud to teče, nejdřív naháže do louží hadry, na ně hadérky a následně běhá po chatě, aby našla ještě další a další kusy látky. Táta se nestará o nic.

Vidím, že v čerpadle povolilo těsnění, které kapalo už na začátku a já ho na tátovu radu jen dotáhl. Tak teď to z čerpadla pod tlakem (už tlak neztrácí jako na začátku, v tomto směru funguje) stříká proudem.

Vypnul jsem tedy vodu a jsme bez ní. Táta celou dobu chodí z místnosti do místnosti a přemýšlí, kde by našel kousek gumy, kterým by „opravil“ protékající kohoutek na záchodě. Do splachovače pořád pídí voda, přestože je kohoutek na přívodní trubce zatažený. Lze tak sice spláchnout, ovšem táta se obává, že neustále kapající kohoutek způsobí, že dojde ve studni brzy voda. Ptám se, jestli by nebylo lepší opatřit nové těsnění a v kohoutku jej vyměnit, že mi přijde logičtější vyměnit těsnění nežli vymýšlet, kde vzít kousek gumy, aby se jím ucpala přívodní trubka do splachovače. On na to, že těsnění sice má, ale že takhle to bude "lepší". Myslím si, že je blázen.

Popisuji situaci s protékajícím čerpadlem. Je zjevné, že jej nelze dál provozovat, protože by vytopilo chatu. Táta říká, že oprava není možná, což říká stereotypně na cokoli. Není to možné. No posíbl. Ptám se, co činí výměnu těsnění nemožnou. Prý nejsou nástroje a není těsnění.

Katka navrhuje jet do Rožnova a obojí koupit. Souhlasím. Táta říká, že jet do Rožnova není možné. Prý by se muselo jet autem. U chaty stojí dvě auta.

Snažím se myslet na něco jiného, úplně jiného, na něco… ne, na tohle ne. To bych si moc nepomohl. Na tohle taky ne. Na tamto už vůbec. Nemyslím na nic, ale stejně to není lepší.

Táta přemožen dvěma auty uznává, že jet do Rožnova možné přece jen je, alespoň až na další a za jistých přesných okolností, ale je třeba jet do Nového Jičína, jelikož v Jičíně jsou nástroje, tudíž je nebude nutno kupovat. Výborně, říkám, jedeme tedy do Jičína. Jet do Jičína je však nemožné, praví táta vítězoslavně, protože v Jičíně nemají těsnění.

Tátovi je osmdesát. Nepříjemné věci odkládá v naději, že mezitím stihne umřít.

Máma se stará, kdo vyházel všechny její líbezné hadérky. Sestra dostává menší hysterický záchvat.

Artikuluji zřetelně a velmi pomalu, jednoduchými slovy objasňuji, že do Jičína se jede vždy přes Rožnov, kde těsnění mají, tudíž by bylo možné v Jičíně vyzvednout nástroje a těsnění koupit cestou. Táta chápe a hledá klíčky od auta. Obviňuje Katku, že je ukradl její přítel Marcel. Nemám rád slovo přítel.

Sestra dostává větší hysterický záchvat. Nikdy jsme neměli rádi nikoho, koho si dovedla domů. To je pravda. Snažím se obrátit pozornost zpět směrem k problému těsnění. Navrhuji nejdříve vypít v klidu kávu a sestavit seznam věcí, které je zapotřebí obstarat. Táta říká, že těsnění si zapamatuje. Poukazuji na nutnost zakoupení nových rour ke kamnům, staré jsou rezivé a rozpadají se, když se kolem nich projde. Není k nalezení tužka. Není k nalezení papír. Máma místo něj přináší hadr.

„Nikdo mne nemá rád“, píše Katka na první místo seznamu. Je to pravda.

Neděle 13. září 2009, 19:53 igor idouza@email.cz

roznov ? myslis roznov kde bydlim ? stav se nekdy, dame rec !
igor
Jméno E-mail
WWW Posílat reakce
Ochrana proti spamu: Kolik má pavouk nohou?
Čtvrtek 23. července 2009
Koleje

Koleje se vlní vzduchem nahoru a dolů. Skáčeme z pražce na pražec, nahlížíme do mezer mezi nimi. Štěrk, odpadky.

Povodeň naplnila přehradu na kopci, voda se přelila přes hráz a tekla po polích dolů do vesnice. V autosalónu poničila auta, převalila se přes cestu, až se zarazila o násep železniční tratě do Hodslavic. Na krátkou dobu se nad tratí vytvořilo jezero, ale pak přitekla další voda a společně s první už měly dost síly na to, aby vyplavily zpod kolejí štěrk, pozohýbaly ocelové profily, vyzvedly je vzhůru a kus dál zase stlačily dolů.

Když to obě vody přestalo bavit, protekly mezi domy, cestou ještě vzaly, co se jim líbilo a pak se spojily s třetí, největší vodou v řece. Ta už měla na kontě pár mostů, takže si jistě měly o čem povídat.

„Sprej,“ ukazuji Pandoře mezi pražce. Nezná to, musím vysvětlit, že prázdné odhozené spreje – nejsou-li děravé – se berou s sebou, uskladní a až se dělá oheň, vhodí se do něj. Bum!

Pandoře se exploze líbí: „Tak ho vezmi!“

Vím, co řekne máma, spreje do ohně, no ty ses zbláznil, to ať tě ani, ještě tě to, ještě ti to, oči prsty ústa nos, ještě nás to všechny! Kdy ty kluku vyrosteš! Jak to říkala před třiceti lety, když jsem pro spreje chodíval na skládku do lesa. Řekne zas to samé, to samé, to samé, jako deska, zaseklá deska, jako ty spreje, které taky vždycky udělají totéž. Bum! Kdy ty vyrosteš.

Beru sprej.

Mína se výbuchů bojí.

Jdeme dál, mezi pražci se válí sáčky a prázdné plastové nádobky. Už nic zajímavého. Po další stovce metrů se koleje náhle narovnávají. Dál už míří rovnoběžně, jak se na řádnou kolej sluší.

Máma říká, že oni říkají, že trať už neobnoví. Nevyplatí se to, už dřív ji chtěli zavřít, nějakou dobu vlak nejezdil, pak sice zas začal, ale doprava skomírala. Tři čtyři vlaky denně. Lidé jezdí raději autobusem.

Jdeme ještě kousek, chci se podívat k mostu. Je také poničený. Prý jsou poškozené skoro všechny po celé trati a to je ten problém, štěrkový násep se obnoví lacino, koleje by se taky vyměnily, opravovat mosty je však příliš drahé. Vedle mostu voda vyvrátila plot, o kus dál zmizela polovina zahrádky.

Představuji si, jaké to asi bylo, ale příliš se mi to nedaří. Koryto se zdá být tak hluboké a široké, řeka tak úzká a i teď, kdy je v ní stále dost vody, bezpečně uvězněná mezi břehy. Vlastně prý ani moc nepršelo, žádná průtrž mračen, pršelo jen jako obvykle, ale dlouho, cílevědomě a všude kolem, po všech okolních kopcích stékala voda, naplnila hráze a pak už trvalo jen hodinu a půl, než se z koryta vydala na výzvědy.

Když opadla, našli na dvoře stavební firmy dvě nová auta. Jen o deset metrů dál, hned za plotem, ale stál plastový zahradní nábytek tak, jak ho před povodní nechali.

Voda si vybírala. Utrhla zábradlí na silničním mostě, ale subtilní lávku pro pěší, dokonce nižší, jen o padesát metrů dál, zanechala netknutou. Na jedné straně řeky sebrala ze zahrádky sedm metrů i s chatkou, na druhém břehu roste v neporušených záhoncích zelenina.

Neumím si to představit. Jičínka je sotva říčka, o málo větší než potok, jako děti jsme si brávali gumáky a brodili se celé hodiny vodou. Málokdy nám do bot nateklo.

Díváme se z mostu. Tady býval splav, velké kamenné kvádry, beton. Všechno zmizelo.

Hledím na vyvrácený sloup elektrického vedení a snažím se vybavit si kalný proud, valící se údolím, auta, kutálející se vodou tam, kde právě stojím. Ne. Nic nevidím, nejde to. Povodeň na Jičínce? Stržené mosty na takovém potoce? Nesmysl. Vidím to před sebou a stejně nic nevidím. Přece v dětství. Gumáky.

Už jsem starý a nikdy už jiný nebudu.

„Kdy ty kluku vyrosteš!“ křičí máma, když vytáhnu sprej.

Leden 2009
Pondělí 26. ledna 2009
Rady

Aktualizoval jsem stránku Howadoor chytrákem.

Pondělí 13. července 2009, 22:44 Miau entity@volny.cz

Na mě video krátké. Krajina se mi líbila, občas se ti, hovado, povedlo mě do ní dostat. Usmívající se Fanda - příjemné, rušivé až dementní - tvoje poskakování (fakt nechápu, proč před tu kameru lezeš, když jsi z ní nervózní a nemáš co říct), střih neinvenčním, hudba OK. Další videa omrknu, až se budu zase nudit.

Čtvrtek 11. června 2009, 15:14 Howadoor

Opravdu nevím, nedokážu říct. Mám něco rozepsané, ale není nějak doba to dodělat.

Čtvrtek 11. června 2009, 14:50 Sekory Sekory@centrum.cz

Kdy bychom mohli očekávat něco nového?
Jméno E-mail
WWW Posílat reakce
Ochrana proti spamu: Kolik má pavouk nohou?
Neděle 25. ledna 2009
Nadnas naieh

Jame!

Jame znamená něco jako „nechte toho“. Sensei si mne mlčky čelo. Čichám ke kimonu. Potřebovalo by vyprat.

„Tak znovu… A prosím vás, soustřeďte se trochu. Heian sandan!

„Heiáán sandan!

Ič, ni, počítám v duchu a mávám rukama. Myslím, že mi to docela jde.

Jame!!!

Tohle jame už znamenalo zřetelně víc. Zřejmě cosi jako…

„Nechte toho, vy bastar… Pánové! Františku! …!“

Mistr chvíli tiše úpí. Zvláštní. Myslel jsem zpočátku, že karate má úpění vyvolávat v protivníkovi, zatím však nejčastěji úpí náš učitel. A potom já, když nestihnu uhnout vlastní ruce.

„Františku…! Prosím tě, co to zas děláš. Víš, co máš cvičit?“

František se rozhlíží nejistě kolem: „No… heian… sandan?“

„Tak. Heian sandan. Všichni dělají heian sandan, nebo alespoň něco jako. Jenže co provádíš ty?“

„Přece… heian…“, trvá na svém František.

„Ale prosím tě,“ utne ho sensei, „Vzpamatuj se, ztrácíme čas. Tak znovu, všichni. Heian sandan!“

„Heiáán sandan!“

„Ič, ni… san… JAME!!! Jame jame jame, proboha živého, to snad není možné, Franto, co mi to děláš, ty máš snad nějaký záchvat nebo co, tak já chápu, byly vánoce, lidi přes svátky zapomenou, ale ty už to úplně zesměšňuješ, jestli tu místo karate hodláš dělat tyhlety diskotékové kreace tak já nevím…“

Mistr už neúpí, nepokrytě kvílí.

„Ale já…“

„Co já? Máš padoucnici?“

„Já se to učil! Právě přes vánoce. Podle internetu.“

„Co ses učil, prosím tě, kde ses učil heian sandan takhle, tak by to necvičila ani ta chytila-jsem-na pasece-žížalu! Jen nám ukaž, co ses učil, no ukaž, ič, ni, už zase!!! Už mi nic neukazuj nebo mě máš na svědomí! On se zbláznil, on mě chce zničit, vy mě všichni chcete zničit, ale tohleto ne, to přestane, to skončí, to já nemám zapotřebí…“

František ustupuje od kvílícího mistra, opatrně couvá k lavičkám, otvírá batoh a chvíli v něm hrabe.

„Učil jsem se, opravdu, tadyhle…“, strká mistrovi jakýsi papír, „Jsem si vytiskl… heian sandan…“

Mistr ještě notnou dobu drží hlavu v dlaních a cosi si nezřetelně mumlá, pak se konečně zas narovná a koukne na papír.

„Heian…“, studuje náčrtek, „Dobře. Tak prosím tě, když ses to učil, proč tak blbneš? Tady, tady to přece vidíš, začíná se čudan uči uke, pak gedan barai…“

„Co?“, diví se František.

„No tady, tady máš všechno nakresleno, tak mi pro všechno na světě řekni, proč…“

„Co?! Ono se začíná tady?“

„E?!“

Mistr s Františkem na sebe užasle hledí.

„Nechceš mi snad říct…“

„Když já… já myslel… já začínal vždycky odsud…“

Mistr ztěžka dosedne na lavičku, náčrtek mu vypadává z ruky.

„Jame“, šeptá sotva slyšitelně, „jděte do šatny. Konec, tohle je úplný konec, pro dnešek končíme… já věděl, že si s tímhle materiálem nemám nic začínat…“

Ve dveřích se otočím, sensei stále sedí shrbeně na lavičce, zírá do země, vrtí hlavou a cosi si mumlá. Vyřídili jsme ho. Karate je svinstvo.

„Sakra,“ rozvazuje si v šatně František vztekle kimono, „A tolik práce jsem si s tím dal! Celé vánoce jsem trénoval. Ono se mi to zdálo nějaké obtížné!“

„Škoda,” směje se Pepa, „Škoda, že tě to nenechal zacvičit celé. To nám ještě musíš někdy předvést, katu obráceně jsem ještě neviděl.”

Úterý 13. ledna 2009
S Fandou na sněžnicích

Ke stažení 640×480, 660 MB

Středa 15. července 2009, 11:39 kampelicka

Vubec nevypadas tak depresivne jak bych cekal . Alespon ne na zacatku videa :))))

Neděle 17. května 2009, 20:58 matyo

Fajne video, právě jsem dočetl, jaks před lety drtil na Lysou - Za krásami přírody. Ten čas (44:0) ale asi nemyslíš vážně - to bys byl lepší než rekordman Ospalý - podle figury bych tě tipoval tak na dvojnásobek. Ale nachechtal jsem se...

Čtvrtek 26. února 2009, 22:50 igor traktor@zetor.cz

jaká Lysá ?? ta naše Lysá ?!
bouda dobrý..

Čtvrtek 26. února 2009, 11:36 Howadoor

Canon 720IS, půjčený od Míny.

Čtvrtek 26. února 2009, 11:24 -ant- http://off.jauntre.org/

Velmi pěkné, měli jste fakt krásnej počas. Pěknej obraz, zajímalo by mne čím jsi to točil...

Sobota 7. února 2009, 9:18 Honza

Pěkné, pěkné video. kdo by to řekl, že pan Howadoor je takový dobrodružník. Tleskám....
Jméno E-mail
WWW Posílat reakce
Ochrana proti spamu: Kolik má pavouk nohou?
Prosinec 2008
Středa 31. prosince 2008
Pch 2009

Sobota 24. ledna 2009, 17:08 Serža http://serzovo.spaces.live.com

ve spojení s antispamovou ochranou je to prostě GENYJÁLŇÍ! :-)

Čtvrtek 1. ledna 2009, 18:50 burmajones radek.kujinek@centrum.cz

ježíši to je tak krásný :-) pane howadoore díky. ta PCH je dokonalá :-) udělal jste mi radost
Jméno E-mail
WWW Posílat reakce
Ochrana proti spamu: Kolik má pavouk nohou?