Duben 2002
Pondělí 15. dubna 2002

 Výsledky ankety
*

Včera jsem byl nakupovat v místní samoobsluze, co se jmenovala dříve Mana a teď se jmenuje Albert a nikdo neví proč. Když jsem stál u pokladny, tak mi chlapík, co tam pracuje, přistrčil jakýsi papír a říká:

"Mohl bych vás poprosit o podpis?"

Tak se ptám, co to jako má znamenat, a on mi vysvětluje, že jde o průzkum, jak jsou jejich zákazníci spokojeni s dobou, po kterou je obchod o víkendu otevřený. V sobotu je od osmi do šesti a v neděli od devíti do pěti. Tak já na to, že spokojený jsem náramně, ale nevidím důvod, proč bych to měl někde stvrzovat podpisem. A chlapík mi zas vysvětluje, že jim chtějí udělat pracovní dobu o víkendech každý den od osmi do osmi, a že se jim, zaměstnancům, to zdá nesmyslné, takže si dělají ten průzkum, aby tím mohli u vedení argumentovat.

Tak jsem jim to podepsal, ale stejně si myslím, že u vedení si nic nevyargumentují, že by měli založit odbory a začít stávkovat.

Teď sedím doma, batoh mám už skoro celý sbalený, a peču si na cestu topinky z celého bochníku chleba, protože topinky na cestě přijdou k chuti.

Ukončil jsem anketu "Má člověk svobodnou vůli?", ve které byl konečně zdrcen mizera Diogenés ze Sinópy, takže v příští anketě se neobjeví a nahradí jej vítězný názor "Jdi už s těma anketama do prdele". Ale to bude, až se vrátím. Sice jsem chtěl udělat ještě nějakou další anketu na dobu, co tu nebudu, ale už to nestihnu. V anketě si též nevedl špatně Ludvík Vaculík, a docela by mě zajímalo, kdo kromě Aleny pro něj hlasoval.  Ještě poznamenám, že správná odpověď byla "Ne".

Je 15:53 a za dvě hodiny se vydám na autobus a tím pojedu do Prahy a zítra z Prahy do Frankfurtu a tam na letadlo a tak se budu dopravovat a cestovat, až bych měl v pátek dopoledne (když to dobře půjde) vystoupit v Lukle, což je v Nepálu. A protože mě několik lidí žádalo, abych podrobněji popsal, co vlastně chystám, tak sem ještě napíšu, jaké mám plány. Aspoň se uvidí, až se vrátím, jestli se to povedlo splnit.

Howadoorův Himalájský plán

1. Pondělí 15. dubna
Cesta autobusem do Prahy, přespání u Chocha

2. Úterý 16. dubna
Cesta autobusem Praha - Frankfurt, z Frankfurtu v 17:00 odlet letadlem společnosti Biman směr Dháka, což je hlavní město Bangladéše.

3. Středa 17. dubna
Po šestihodinové zastávce v Dháce odlet letadlem do Káthmandú. Přílet po poledni, ubytování v hotelu.

4. Čtvrtek 18. dubna
Káthmandú. Koupím čaj a plyn do vařiče a možná nějaké další drobnosti. Pokusím se navštívit internetovou kavárnu a ozvat se.

5. Pátek 19. dubna
Ráno odlet z Káthmandú do Lukly (2800). Okolo druhé hodiny vyrazím směr Namche Bazaar, tam ale nedojdu, předpokládám, že na noc skončím v lodži ve vesnici Monjo (2835)

6. Sobota 20. dubna
Namche Bazaar (3500). Údajně zde má být internetová kavárna, takže pokud je to pravda a pokud to bude finančně únosné, tak se ozvu.

7. Neděle 21. dubna
Cesta z Namche do vesnice Thame (3800).

8. Pondělí 22. dubna
Z Thame do vesnice Tengbo (4320).

9. Úterý 23. dubna
Podle situace a fyzického stavu buď odpočinkový den v Tengbo nebo výstup směrem k sedlu Taschi Lapcha do výšky asi 5000 metrů a tady první nocleh ve stanu.

10. Středa 24. dubna
Pokud bych předchozí den vylezl do pěti tisíc, tak bych se vracel zpátky do Tengbo (4320) a tam přespal v lodži další noc. Pokud bych měl včera místo toho odpočinek, tak bych dnes lezl aklimatizační výstup do pěti tisíc, buď s noclehem nebo návratem do Tengbo. Uvidí se na místě, podle toho, jak se budu cítit.

11. Čtvrtek 25. dubna
První etapa výstupu do sedla Taschi Labtsa, cesta z Tengbo na tábořiště v cca 5000 metrech.

12. Pátek 26. dubna
Druhá etapa, výstup do sedla Taschi, nocleh ve výšce cca 5900 metrů.

13. Sobota 27. dubna
Výstup na Parchamo (cca 6200), pravděpodobně ještě tentýž den sestup, buď jen na tábořiště v 5000 metrech, nebo až do Tengbo.

14. Neděle 28. dubna
Rezervní den. Ve skutečnosti nepředpokládám, že se mi nepodaří vystoupit na Parchamo osmý den po příletu do Lukly, a že budu potřebovat na aklimatizaci delší dobu. Rozhodně nechci nic uspěchat, protože je to velmi riskantní.

15. Pondělí 29. dubna
Rezervní den.

16. Úterý 30. dubna
Cesta z Tengbo zpět do Thame, a pak přes vesnici Mingbo a Monjo pod sedlo Renjo Pass.

17. Středa 1. května
Přechod sedla Renjo (5300), příchod na Gokyo (4750).

18. Čtvrtek 2. května
Výstup na trekový vrchol Gokyo Peak (5360), návrat zpět na Gokyo.

19. Pátek 3. května - Pátek  17. května
Na tuto dobu už nemám žádný jasný plán. Alternativ je mnoho a uvidí se, jaká bude situace, počasí a fyzické možnosti. Jednou alternativou je návštěva základního tábora pod Cho Oyu, druhou, pravděpodobnější, je cesta do základního tábora pod Everestem. Nakonec se chci přesunou do vesnice Chukung a vystoupit na trekový vrchol Chukung Peak (cca 5300), který je údajně velmi krásný a velmi málo navštěvovaný. Snad bych mohl ještě obhlédnout základní tábor a výstupovou cestu na Island Peak, ale to bych asi stihl jen za výjimečně ideálních podmínek. Vracet se budu přes Pangboche a Namche Bazaar do Lukly.

33. Sobota 18. května
Let Lukla - Kathmándú.

34. Neděle 19. května
Pobyt v Káthmándú, návštěva internetové kavárny a jiných skvělých podniků.

35. Pondělí 20. května
Odlet z Káthmandú přes Dháku a Rijád do Frankfurtu.

36. Úterý 21. května
V pozdních večerních hodinách bych měl být v Praze a někdy pozdě v noci doma.

A to je všechno, jdu zabalit ty topinky a utíkám na autobus.

Čtvrtek 23. května 2002, 16:46 R^

Uz se tesim...

Čtvrtek 23. května 2002, 15:36 Blacklight http://chocho.chytrak.cz

Ale jestli to tam zítra dopoledne nebude!!!!
Tak nic.

Čtvrtek 23. května 2002, 11:45 Howadoor

Už jsem zpátky, letadlo mělo víc než šestnáct hodin zpoždění a další zpoždění jsem nabral cestou z Frankfurtu. Teď sedím v práci. Zápisník rozjedu asi až zítra dopoledne, dřív na to nebude čas.

Čtvrtek 23. května 2002, 8:48 Blacklight http://chocho.chytrak.cz

Kde se flákáš?

Středa 22. května 2002, 10:24 A:

Nespi, vstávej, pracuj!

Úterý 21. května 2002, 9:40 R^

Tak jak bylo?

Pondělí 20. května 2002, 7:42 Howadoor

To opravdu nevim. Snad bys uspel spis v Indii, cestina ma koreny v sanskrtu.

Pátek 17. května 2002, 12:51 Blacklight http://chocho.chytrak.cz

Anglicky neumím, ale snad nejsou tak hloupí a naučí se česky aspoň něco, ne?

Středa 15. května 2002, 8:06 Howadoor howadoor@seznam.cz

Malem bych zapomnel, do Nepalu bys mel jet alespon se zakladni znalosti anglictiny, jinak jsi tu napul ztraceny.

Úterý 14. května 2002, 11:07 Zaac zaac@pss.sk

... mysli aj na Zaaca s tym korenim pliis. Aspon kilo nejakych chutnych pikantnych a vonavych korenin si prosim, mnam !

Úterý 14. května 2002, 10:09 Blacklight http://chocho.chytrak.cz

Já vím.

Úterý 14. května 2002, 10:06 Howadoor howadoor@seznam.cz

Ty jsi ale krysa.

Úterý 14. května 2002, 10:05 Blacklight http://chocho.chytrak.cz

Zatím zdar, já jdu spát, už mě to v práci nebaví.

Úterý 14. května 2002, 10:04 Howadoor howadoor@seznam.cz

No... asi to neni moc takticke to takhle zverejnovat... ale mozna bych jel s tebou. Mozna. Jeste nevim. Kdyby se neletelo do Lukly, ale jenom busem na trek po Langtangu, kde je beztak min lidi, tak by se to dalo poridit za tech 30-35 tisic. No nic, ted jdu na obed, tak se mej.

Úterý 14. května 2002, 10:01 Blacklight http://chocho.chytrak.cz

Takže už vím, kam pojedu. Přivez nějaký recepty a to koření. ha, KTM příští rok.

Úterý 14. května 2002, 9:59 Howadoor howadoor@seznam.cz

Jidlem? Clovece, tak vynikajici veci jsem v zivote nejedl a asi uz ani jist nebudu. Treba vcera jsem si dal polivku "Hot and Sour", no pohadkoveho neco. Uz jenom proto bych sem jel.

Úterý 14. května 2002, 9:58 Blacklight http://chocho.chytrak.cz

Jojo, to prej funguje, cvakat naprázdno, já to nikdy nezkoušel. A teleobjektiv tak na xichty, ale zase k tomu chybí ten prostor. No uvidím v Africe. A kompakt je na tohle rychlý focení lepší... je malej a nedělá kravál.
jak je to tam s jídlem, je to tam nějak chuťově zajímavý?

Úterý 14. května 2002, 9:55 Howadoor howadoor@seznam.cz

Kdyz plati, tak jsi profik. Kompakt je na houby, vzdyt to vis lip nez ja. Prachy absolutne zadne nechteji, oni se vsichni foti hrozne radi, ale hned se zacnou culit a stavet do strnulych poz. Chtelo by to normalni fotak, nedavat tam film, pul hodiny cvakat naprazdno a az si zvyknou, tak tvrde do nich. A poradny teleobjektiv.

Úterý 14. května 2002, 9:51 Blacklight http://chocho.chytrak.cz

Máš kompakt, tak můžeš cvakat hned, než stihnou pózovat. něco cvakej, něco vyjde. A já profík nejsem, mě za to jenom platí, blbci. .-) Jsou tam s focením nějaký problémy, jakože za to chtějí prachy?

Úterý 14. května 2002, 9:49 Howadoor howadoor@seznam.cz

Fot lidi... se snazim, ale oni se hned stavi do ruznych poz, vsak to znas. Ostatne moje fotky byly vzdycky k zbliti a ted to jine nebude. Ty jsi profik na foceni, i kdyz to taky nejde moc poznat.

Úterý 14. května 2002, 9:34 Blacklight http://chocho.chytrak.cz

Hlavně hodně foť i ty normální lidi a ty vesnice a tak, nejen hory.

Úterý 14. května 2002, 9:33 Blacklight http://chocho.chytrak.cz

Hm, 40 je moc, myslim, že by se to za 30 dalo. A 180km za 40 Kč mi moc zadarmo nepřijde, to je jen o kousek levnější, než tady čundrsleva.

Úterý 14. května 2002, 9:30 Howadoor howadoor@seznam.cz

V Indii jsou hromady lidi, jenze se soustreduji na turisticky znama mista, jinak nepotkas nikoho. tedy pokud nemas na mysli domorodce. Jestli jo, tak si tady moc nepomuzes, v tomhle smeru je to tady to same. v cele Asii je lidi jak sardinek v konzerve. Za tricet to nedas, ale za 40000 jo. Kdyz uvazis, ze normalni naklady na mesic jsou cca tech deset, tak te to fakticky na tricet vyjde. A pritom muzes jezdit po celel zemi, kdyz se omezis na busy, ty jsou tu zadarmo. Teda obrazne. 180 km za cca 40 korun.

Úterý 14. května 2002, 9:24 Blacklight http://chocho.chytrak.cz

Do Indie letenka i za 15.000, ale tam je lidí jak nasráno, tam nechci. Ale KTM mě fakt láká. Vešel bych se na měsíc do 30.000?

Úterý 14. května 2002, 9:22 Howadoor howadoor@seznam.cz

Vizum stoji USD20, je na dva mesice. Zbytek te tady vyjde levneji nez u nas, takze paradoxne vlastne usetris. vsak jed do Indie, tam je to to same, akorat je Indie vetsi a jeste ke vsemu je tam lacinejsi letenka. Mam dojem ze do Dili asi za 20000.

Úterý 14. května 2002, 9:20 Blacklight http://chocho.chytrak.cz

Sakra, 26.... a co náklady, víza? Pořídil bych to do 30.000? A fakt jsou tam oblasti bez turistů? Že bych hned po Africe... hm.

Úterý 14. května 2002, 9:18 Howadoor howadoor@seznam.cz

ICQ nejede, nevim proc, uz jsem to zkousel. Letenka stoji asi 26000.-, a turistu je tu podle oblasti. Jsou tu mista, kde nikdy v zivote turistu nevideli, nebo prinejmensim par poslednich let ne.

Úterý 14. května 2002, 9:16 Blacklight http://chocho.chytrak.cz

A ICQ ti nejede?

Úterý 14. května 2002, 9:14 Blacklight http://chocho.chytrak.cz

Kolik stojí letenka do KTM? A fakt tam není moc turistů? nemyslím v horách.

Úterý 14. května 2002, 9:14 Blacklight http://chocho.chytrak.cz

Do Bukovských vrchů jeli loni Bohouš, houmr a spol a nic moc, lidi tam byli.

Úterý 14. května 2002, 9:11 Howadoor howadoor@seznam.cz

Tak jo, koreni bude. Turistu je tady porad docela dost, ale podstatne min nez jine roky. Tak jed na podzim do Bukovskych vrchu, neni to tak delako a tam neni uz vubec nikdo. A je to levnejsi.

Úterý 14. května 2002, 9:09 Palun

A kua, ty este zijes? Ziadny masaker pod Everestom? ts-ts-ts

Úterý 14. května 2002, 9:04 Blacklight http://chocho.chytrak.cz

Hehe, válečný dopisovatel Howadoor.

Úterý 14. května 2002, 9:03 Blacklight http://chocho.chytrak.cz

Jo a jinak díky za tip na místo, které není zadělané turisty.

Úterý 14. května 2002, 9:03 Blacklight http://chocho.chytrak.cz

Helejse, přivez mi teda koření i nějaký maoistický kulomet, jo?

Úterý 14. května 2002, 8:54 Howadoor howadoor@seznam.cz

Akorat snad o tech maoistech, ze ona to neni az takova chimera, jak jsem si myslel. Prakticky kazdy den tady zabijou nekolik desitek lidi, at uz na vladni strane nebo na strane tech povstalcu. Nastesti turistu se to zatim nijak nedotyka, ovsem sef tech maoistu prohlasil, ze to brzo skonci a ze pujdou primo po zapadacich, jelikoz zapad podporuje ohavne royalisty v Nepalu. Vubec je to tady dost zmatene a turbulentni, taky se muze stat, ze jsme na delsi dobu posledni turisti, co tu vubec prijeli. Uz tak je tady mozna osmina, mozna desetina normalniho poctu lidi.

Úterý 14. května 2002, 8:52 Howadoor howadoor@seznam.cz

Novinky... ja sem treba zitra neco dam, jestli to bude fungovat, momentalne je tady asi pul jedne a mam nestvurny hlad, takze brzy odkvacim na obed. Ostatne jsem hrozne zhubnul a vypadam bidne, takhle se nemuzu v Evrope objevit.

Úterý 14. května 2002, 8:26 Blacklight http://chocho.chytrak.cz

Co kdybys dal vedět novinky i tady, když už jdi na netu?

Středa 24. dubna 2002, 11:43 R^

Uz je to tady, Maoiste utoci...

Pátek 19. dubna 2002, 11:44 R^

Do Nepalu pojedu pristi jaro. Uzij si let a bacha na yakky.

Pátek 19. dubna 2002, 7:16 Alena

Samozrejme jsem vse vyridila, byl prece ctvrtek.

Čtvrtek 18. dubna 2002, 18:19 Matej http://lan.webz.cz/rohace/index.htm

Prave som sa vratil z Rohacov. Kratke info na
http://lan.webz.cz/rohace/index.htm

Čtvrtek 18. dubna 2002, 16:36 Howadoor

V tibetske putyce je momentalne plno, tak jsem jeste na skok tady. Letenku mam na zitra na 7 hodin rano. Domluvil jsem si s jakymsi nepalskym borcem taxika, ale jsem zvedavy, jestli fakt prijede, protoze sice vsechno odkyval, ale vyhlizel pritom silne dezorientovane.

Zjistil jsem taky jak je to s tim korenim - v obchode toho maji ohromne haldy ruznych druhu, a neni to ani moc drahe, ctvrt kila vychazi tak na ctyricet nasich korun, jak ceho. Vsechno to ma hrozne divne nazvy a pali to uz od pohledu. Takze az prijedu z hor, tak toho koupim bednu a privezu.

Čtvrtek 18. dubna 2002, 14:06 Blacklight http://chocho.chytrak.cz

Hm, ted jsem dostal SMSku... akorat nevim, jestli je aktualni... jsi ted na netu?

Čtvrtek 18. dubna 2002, 11:58 Blacklight http://chocho.chytrak.cz

Já chci koření! Moc koření.
A jezdit do Afriky je lepší, protože tam nejsou kopce.
A Fagaraš je úplná zhovadilost, protože jsou tam tuny lidí, ale fakt strašně zapráskáno turistama. Příšerně.
Nicméně Nepál by byl možná fajn, nebýt tam těch zrůdných hor.

Čtvrtek 18. dubna 2002, 11:41 Soos

Minimalne za to korenie by ti to radi vykseftovali. A ten dobry pocit aky by si mal ze tvoje umenie preniklo na druhy koniec sveta. Skoro.

Čtvrtek 18. dubna 2002, 11:40 Howadoor

Naucit se fotit... to se ti rekne! Uz to zkousim kolik let s ruznymi fotaky a furt nic! Ale ted uz opravdu koncim. Zdar.

Čtvrtek 18. dubna 2002, 11:40 Zaac

zdar a vrat sa v jednom kuse pokial mozno uz viac neposkodeny :)

Čtvrtek 18. dubna 2002, 11:39 Howadoor

Obrazky velehor klidne malovat muzu, ale je to kyc. Muzu je malovat podle fotek, Matru taky nemam za oknem. A tedu koncim, protoze uz tu sedim pres dve hodiny. Mejte se vsichni a jestli zitra odletim do Lukly, tak se ozvu az tak sedmnacteho nebo osmnacteho, coz je ale sobota, takze stene nikdo na internetu nebude. Ahoj.

A ty, Kakofe, opravdu tolik netrenuj, jnak s tebou nikam nepojedu.

Čtvrtek 18. dubna 2002, 11:38 Soos

Tusim ta treba naucit fotit, alebo poriadny fotak ti poriadit. To je najvacsi zlocin flakat sa po svete a priniest rozmazane machule.

Čtvrtek 18. dubna 2002, 11:37 Palun elwe@pss.sk

kua, clovek si odskoci na jednanie a uz je tu pokokot sprav. nuz co. zistil som, ze som sa stal nosicom a nic mi z toho nekapne. zase nahovno byznis. aspon ze ten sud mozes hned vypit. Clovece, dufam, ze este to stihnes precitat.. bud opatrny, a davaj si ciste ponozky. Jo a babicka ti pribalila monte, tak pekne papaj.

Čtvrtek 18. dubna 2002, 11:36 Howadoor

Clovece, on to neni s temi obrazky z rovin vubec spatny napad!!! Akorat to ma chybu v tom, ze Nepalci jsou chudi a nemaji leckdy ani na jidlo, natoz na obrazky.

Čtvrtek 18. dubna 2002, 11:35 Zaac

...to ze si nevzal akvarely je dost skoda, mohol si pri tom pekne relaxovat a co-to sa aj priucit o malovani velhor. Nehovoriac o zabave ktoru by si poskytol svojim citatelom :)

Čtvrtek 18. dubna 2002, 11:34 Soos

Si mi ale obchodnik. Vies ako by tam sli na dracku obrazky madarskej roviny zvanej Matra?

Čtvrtek 18. dubna 2002, 11:31 Howadoor

Tak jo, ja uz to s tim korenim nejak zaridim. Fotak mam, ale po zkusenostech se veskerym mym focenim dovezu akorat hromady nezretelnych barevnych fleku. Stetce nemam, co s tim tady. Ale videl jsem bajecne kavarely mistnich maliru, hned bych nejaky koupil, jenze jsou desne drahe a navic nevim, jak bych je prevazel.

Čtvrtek 18. dubna 2002, 11:30 Zaac

...hasis ani nic podobne radsej nehul, ktovie ake pecky tam pestuju a mohol by si z toho byt tak malatny ze by si nevysiel ani za najblizsiu dedinu, ale co ti budem vykladat.. A to korenie nech je aj nejake vonave okrem toho ze bude pekelne palive, Cayensky pepr uz vlastnim. A dakujem velmi ak sa ti to podari a nezabudnes

Čtvrtek 18. dubna 2002, 11:28 Howadoor

Ten hotel je vubec dobry. Krome hasise tam od jedenacti do tri do rana blul na chodbe do umyvadla nejaky zoufaly ozrala. Znelo to jako kdyz beci stado zfetovanych beranu. Blul temer ctyri hodiny, dobytek, nemohl jsem spat. Pak doblul, a odesel, ale ucpal umyvadlo, kohoutek nedotahl, umyvadlo preteklo a rano byla na chodbe potopa. A pak ze ja jsem dobytek.

Čtvrtek 18. dubna 2002, 11:28 Soos

Usip z kazdeho druhu korenia trochu, proste. A ten fotak mas? Alebo aspon skicar a stetce?

Čtvrtek 18. dubna 2002, 11:26 Howadoor

Koreni samozrejme hulit nebudu, zejmena ne proto, jelikoz ho kopim az se vratim z hor. Tak jo, cervene, palive. Abych ti jeste neprivezl madarskou papriku. Jen tak pro zajimavost - ujdes tady tricet metru po chodniku a za tu dobu se te dva lidi zeptaji, jestli nechces hasis. Ale ten ti vozit nebudu, jednak je drahy a hlavne by mne zavreli. Vcera smrdel hasis po celem hotelu, nejaka parta to tam vykurovala na plne pecky.

Čtvrtek 18. dubna 2002, 11:24 Howadoor

S tim korenim bych to taky mohl delat tak, ze budu vykradat korenky v mistnich restauracich.

Tak co to ma byt za druh? Aspon priblizne, na maso nebo co?

Čtvrtek 18. dubna 2002, 11:23 Zaac

...predstavu mam, take to cervene korenie, ktore je pikantne a velmi dobre voni a davaju to skoro do kazdeho jedla a ked to daju napr. na kura, tak je z toho cele oranzovo-cervene. Nieje to kari, iba ak nejaky exoticky druh a neviem ako sa to vola :( Necham ale vyber na tebe teda, dufam ze sa ti s tym bude dobre slapat a ze to v krize niekde na kopci nevyhulis :)

Čtvrtek 18. dubna 2002, 11:21 Zaac

..slovo "picung" sa ti nebude zdat az take atraktivne ked ti niekedy nahodou predvediem prakticku ukazku, nie nadarmo ma volaju master of picung, alebo fuzata vrana :) Palun by ti vedel rozpravat...

Čtvrtek 18. dubna 2002, 11:20 Howadoor

OK, korei, muze byt. Mas nejakou predstavu co to konkretne ma byt? Tady to skutecne prodavaji v takovych asi kilovych pytlicich. Jenze toho maji milon druhu. Kdo chce jeste koreni?

Čtvrtek 18. dubna 2002, 11:19 Howadoor

Zaac: Tak vida, hned mame jednoho dobrovolnika. "Picung", to je skvele slovo, to hned nekomu reknu. Nejlepsi bude, kdyz to reknu uplne bez kontextu. Pritocim se k nekomu a reknu: "Uz jsi to slysel? Picung!" Kdyz uz me nemaji radi, tak at jsem jeste za magora.

Ale je tu jeste vetsi magor! V letadle jsem potkal kluka, co se chysta sam do BC Everest (ja se tam chci taky kouknout), ale on to chce jit pesky z Kathmandu!!! A jeste tvrdi, ze to zvladne za tyden a ze je to skvela aklimatizace. Nikdo mu neni schopny to vyvratit. Tak to je skutecny posuk. Ono je to nejdriv 180 km po silnici a pak asi pet dnu az tyden do Lukly a pak nejmin pet dnu, ale spis dalsi tyden do toho BC.

Čtvrtek 18. dubna 2002, 11:18 Zaac

...pocuj Howadoore, ale ked mi prinesies tak pol kila az kilo nejakych prudko chutnych korenin z tych krajov, tak ti budem zaviazany na dlhu dobu a pozyvam ta aj s Blabli na veceru a pivo v Brne v prijemnej restauracii, aj ked som si vedomy toho, ze zjes za piatich. Pliiis

Čtvrtek 18. dubna 2002, 11:15 Howadoor

Nech toho rotopedu! Vis jak mi to dodavalo energii, kdyz jsi za mnou funel?! Nerad bych byl priste ja, co toho bude mit dost. Jak mne zacnes predbihat, tak se psychicky zhroutim, znas mne.

Čtvrtek 18. dubna 2002, 11:15 Zaac

Palun je zok sadla ktory si pracu s vlacenim sudu piva na kopec ulahci tak, ze ho cely vypije a pomoci nam cele Rohace, to su ty teple prameny potom. Bol som na malickej 8 hodinovej ture na Rohacoch pred dvomi rokmi a muoj picung bolo asi pocut az v Polsku. Vylakal ma tam podloudne kolega s vidinou lesnych jahod a cucoriedok, had jeden ! Ale siel by som mozno na skok aj tento rok, ale s typkami ako vy asi tazko :) Jedine ako neuzitocna batozina

Čtvrtek 18. dubna 2002, 11:13 Howadoor

No nic, jeste pet minut a mizi, jinak tu prosedim cely den. Jeste musim sezrat nekolik kilo priserne korenenych tibetskych jidel a trochu se porozvalovat v posteli. A taky musim zjistit, co udelal Rakoncaj s temi filmari.

Čtvrtek 18. dubna 2002, 11:12 Kakof

Každý den dvacet kiláků. Dokonce jsem včera přestával kouřit. Byl jsem z toho tak vystresovaný, že jsem nakone vykouřil víc cigaret než bežně vykouřím. Dnes se z toho trochu vzpamatuji a začnu zase zítra.

Čtvrtek 18. dubna 2002, 11:11 Howadoor

Ty jsi ale hovado, Karle, takhle to tady prede vsemi rict, ze smrdim. A pritom se myju. Asi jsem musel neco spatneho snist, protoze i ti lidi v letadle po mne tak podezrivave koukali. To jsem se sprchoval vcera, dneska rano a i vecer budu, a mozna i zitra jeste pred odletem, ale stejne jaksi zavanim. Nahore to snad prejde.

Palun nam ponese batohy zadarmo, jako odmenu za to, ze muze jit s takovymi slavnymi velmozi do hor.

Čtvrtek 18. dubna 2002, 11:07 Kakof

Samozřejmě, že půjdeme přes Babky a tam opravdu žádné termály nejsou. Na ženský zapomeň. Stačí, že budeš ve stanu smrdět ty. Ještě dnes větráme byt po tvé sobotní návštěvě. Palun jako nosič? Slováci jsou strašně líní a drazí. Zlatí šerpové.

Čtvrtek 18. dubna 2002, 11:06 Howadoor

"Ja by som sa asi obaval zobrat si taxika z letiska, pac by som ani nevedel, co tam taxik stoji a ci ho dokazem zaplatit. Ozaj a nemaju tam take to vozenie vo vozikoch co taha taky vietnamec s klobukov a ty tam sedis ako pan?"

Cenu za taxik si domluvis predem, takze to vis. Takove voziky nemaji, maji ty rikse. To je v podstate totez, jenom ten domorodec vpredu nebezi, ale slape do pedalu. Ja tim nikdy nejel, protoze je to nebezpecne. Jeden borec tim jel, kdyz jsem tu byl prvne, hned prvni den s tim jel, prevrhlo se to s nim a on si desne sedrel hubu. Tak takova nebezpeci nemam rad.

Čtvrtek 18. dubna 2002, 11:03 Howadoor

A kolik na tom rotopedu tak najedes? S tou kondici to radsi neprehanej, jinak mne vyridis a budu nasrany. Stejne tam chces jet jenom proto, aby ses pokochal, jak se tresu strachy na Ostrem Rohaci.

Čtvrtek 18. dubna 2002, 11:01 Howadoor

No tak dobra, tak tedy Rohace. Ale vazne musime zmenit pristup. Zadne tezke batohy, zadna krec, to byla chyba. S tim se potahnou najati poskoci z rad domorodcu. Vecer nam zozlozi kempingove zidlicky, my se do nich posadime, postavi stan, uvari veceri a budou spivat tklive pisne o tezkem udelu lidu z hor.

Čtvrtek 18. dubna 2002, 10:57 Howadoor

Ale nemuseli bychom koncit tim usekem pres Babky, ne? Trochu to obmenit. Jsou tam nekde ty teple prameny, mluvil jsi o tom, nebo se pletu?

Uz se tesim. Holky, nosic Palun heka s tezkym nakladem piva. Pohodicka, Nepal. Napisu o tom uzasnou reportaz a prodam ji do casopisu, jeste na tom vydelame.

Čtvrtek 18. dubna 2002, 10:57 Kakof

Jedině Roháče. Letos to musím dojít, i kdyby to bylo poslední, co ve svém mrzkém životě udělám. Co jsou Himaláje proti těm zatraceným, nenáviděným Roháčům.

Čtvrtek 18. dubna 2002, 10:55 Howadoor

Ale ja mam napad, co nas zachrani. Najmeme si Paluna jako nosice. Jendak je to Slovak, takze to nema daleko a muze nam tlumocit, druhak tak slavnym lidem ponese jiste batohy zadarmo. A jeste si po internetu zaridime na vecer do stanu nejake holky. Musime zmenit koncepci, kdyz se ta stara neosvedcila.

Čtvrtek 18. dubna 2002, 10:53 Howadoor

Rohace? Uz zase??? A pak ze ja jsem maniak. Beztak se zas neco stane, bourka nebo neco podobneho. Ach jo. Proklete Rohace. Radsi si to jeste rozmysli.

Čtvrtek 18. dubna 2002, 10:50 Howadoor

A ti, co mi nadavaji, jsou Cesi. Je to grupa asi deseti lidi s pruvodcem, vyprava z cestovky Montana Trekking. Ta cestovka mi zarizovala dopravu, takze jsem letel s nima. Tech deset lidi planuje uplne silenou cestu pres udoli Rollwalling, ktere je po najezdu maoistu uplne vylidnene, nechteji tam chodit ani nosici. Udoli konci asi 5800 metru vysokym sedlem, na ktere budou vystupovat bez aklimatizace, primym vystupem a navic je podle poslednich zprav v sedle asi pul metru cerstveho snehu a nikdo tam uz dlouho nesel. Z tech lidi jen asi pulka byla na nejake ctyrtisicovce a jeste jsou tam dve zenske. Tak tomu rikam drsny podnik, ne ta moje vychazka. Mel bych se s nima vracet zpatky, ale cekam, ze jich bude prinejlepsim polovina.

Čtvrtek 18. dubna 2002, 10:50 Kakof

Fagaraš až příští rok. Letos bych chtěl Roháče. Mám z nich strašný komplex. Však víš.

Čtvrtek 18. dubna 2002, 10:45 Howadoor

To s tim povolenim a vstupenkou se tyka oblasti Khumbu, tedy okoli Everestu. Jinde je to jinak, jenom to povoleni na kopce nad 6000 vyzaduji po celem Nepalu, ale treba taky v Pakistanu.

Kdyz nahore chcipnu, ak se stane to, ze budu mrtvy. Ale ja si dam bacha. Zavet nesepisuju, protoze i bez ni to zdedi lidi, co bych jim to beztak odkazal. A ja dohromady nic nemam, kde bych to taky vzal, kdyz vsechno utratim za cesty po Nepalu.

Čtvrtek 18. dubna 2002, 10:43 Howadoor

Povoleni je treba na vsechny kopce na 6000. Tech 5000 USD je za skupinu do ctyrech lidi, ale jedinec plati stejne. V posledni vesnici je hlidka. Pry je asi tak jednoprocentni sance, ze mne odchyti, ale existuje. To by pak byl pruser jak mraky, tvrdi mistni zdroje, jisty pan Gowinda ze zdejsi cestovky. Na trek do 6000 potrebujes jenom vstupenku do NP Sagarmatha, ktera stoji 1000 RS, tedy asi petset nasich. Ta se osidit neda, protoze pristuipova cesta vede udolim a na jednom miste je tak uzka, ze se jinudy vubce projit neda a tam je chcek point. Ovsem 1000 Rs se jeste da unest.

Čtvrtek 18. dubna 2002, 10:39 Howadoor

Mont Blank je bezva a ten Fagaras me laka ze vseho nejvic. Jenze vis, jak to ted se mnou chvili bude... na kdy to planujes? Kdyby to bylo koncem srpna, tak to uz bych skoro urcite jel. Napad je to vynikajici.

Plesaty snad nejsem! Ackoli kdo vi... Ja se strihat nechtel, a Blable furt ostrihej se, ostrihej se, neslusi ti to. A ja ze slusi a ona na to, ze se mi vzadu dela pleska, kdyz mam dlouhe vlasy. Ona vi, bestie, jak na mne a ze si tam nevidim! Tak jsem se teda nechal ostrihat a ted vypadam jak debil.

Čtvrtek 18. dubna 2002, 10:39 Palun elwe@pss.sk

ake povolenie? lozit na kopce? To tam maju akoze nejaku velku zavoru a rampu a budu kontrolovat pasy a tak? 500 dolacov.. uf. Pocuj, mal by si ist aspon s niekym, sak to je dost riziko, 6k bez kysliku, niekde zarves a co potom? Pred odchodom napis zavet. Jo a ti co ti nadavaju, to su nejaky krajania, alebo hatlaju v nejakom domorodom jazyku?

Čtvrtek 18. dubna 2002, 10:35 Kakof

Jana mi v neděli říkala, že je to nějaké divné, že nejsi na cestu ostříhaný. V pondělí pak přišla celá rozzářená a povídá: "Potkal jsem Viktora s Blablí a už je zase plešetý." Byla strašně spokojená, že se nemílila.
Můj výlet do Himaláje je dost nereálný. Momentálně mne láká rumunský Fagaraš.
Nemám tolik času a peněz jako ty o kondici už ani nemluvě. Smad ještě možná tak Mt. Blanc, ale nevím, nevím.

Čtvrtek 18. dubna 2002, 10:34 Howadoor

Kakof: Tak ji zavolej z prace, okolo jedne hodiny bude urcite doma. Bude to driv a jeste zadarmo.

Čtvrtek 18. dubna 2002, 10:33 Howadoor

A pokazil se mi diktafon. Sice mam lehci batoh, ale reportaz nebude, protoze jak se znam, tak vsechno zapomenu. Leda bych to narval na web jeste z Kathmandu, protoze jak se vratim, tak si tak mozna dokazu vzpomenout, ze jsem byl v Nepalu, ale urcite ne, co jsem tam delal. Posledni dobou mam uplne prazdnou hlavu.

Čtvrtek 18. dubna 2002, 10:31 Howadoor

Nahoru mam v planu jit sam, teda jestli mne nelapnou kvuli tomu, ze namam to povoleni. Ono stoji 500 dolaru a to je trochu moc. Dychaci pristroj sice nemam, ovsem souhlasim, ze je zapotrebi. Ale uz jsem predelal trasu podle rad zdejsich zkusenych lezcu, takze bych tam mel byt dostatecne aklimatizovany a snad to zvladnout. Ukaze se. I kdyby ne, nejake ty trekove petitisicovky by mely vyjit v kazdem pripade.

Čtvrtek 18. dubna 2002, 10:29 Howadoor

Tak uz sedim u pocitace pres hodinu. Asi jsem fakt maniak. Zrovna se tu stavoval jeden z te skupiny, co jsem s nima letel a nadaval mi. Ja si totiz vcera dal v hospode mlecny koktejl a vsem jsem tvrdil, jak je to strasne dobre. A on si to dal taky a ted nadaval, ze prosral cele dopoledne. Copak ja mu za to muzu? Buhvi co jeste sezral. Tak jsem mu rikal, ze uz to ma aspon za sebou a ted uz muze jist vsechno, a on nic na to nerekl, otocil se a zase zdrhal do hotelu. Usetri za internet. S tou hygienou tady to teda asi nebude az takove ruzove, jak jsem pred chvili tvrdil.

Čtvrtek 18. dubna 2002, 10:27 Palun elwe@pss.sk

ha, pan kapitalista si obedva nekde v KTM, no to je pekne. sakra. ze ja som sa zenil, teraz mi uz prachy na neco takoveho ani nezostanu.. :-( mas to vykoumane s tou blable, klobuk dolu. za sa pojdem aspon vecer zase ozraat. no a uz mam plan. Jo tu stupacku pojdes s kym? To zaberies nahodnych horolezcov a ides? Mi snad nechces nahovorit, ze na 6k pojdes sam? Ozaj netreba uz nejake tie dychacie pristroje?

Čtvrtek 18. dubna 2002, 10:25 Howadoor

Drahe? Vsak ji nevolej z mobilu! A ja stejne predpokladam, ze uz to vsechno dostala. Pocitac doma sice ma, ale postu si neumi vybrat. Ona tomu moc neholduje.

Čtvrtek 18. dubna 2002, 10:23 Howadoor

Karel: Musis se sem nekdy podivat. Trek v Khumbu zvladnes, to da kazdy. Ackoli.. ja mozna ne. Kdyz tak me odneses. Ne, radsi si najmeme nosice. Jen tak pro zajimavost, ta grupa, co jsem s ni letel, mne uprimne nenavidi a vsichni se uz tesi, az zitra odletim. Vubec nevim proc. Asi jen tak od pohledu. Ja se nemel pred odletem strihat. A taky jsem asi nemel rikat, ze vsichni horolezci jsou volove a hory by se mely zarovnat buldozerem.

Čtvrtek 18. dubna 2002, 10:21 Kakof

Jo zavolám, ale bude to děsně drahé. No, nevadí snad to utáhnu. Tys Blabli nezpřístupnil počítač?

Čtvrtek 18. dubna 2002, 10:20 Howadoor

Let byl uplne normalni, neco strasneho. Zpozdeni sice zadne, ale i tak je to desna otrava. A let zpatky bude jeste horsi. Nastesti v Dhace zavedli klimatizaci, ktera jakztakz funguje a zprovoznili od minula i zachody. Teroristi zatim zadni. Kdyz jsme pristavali v KTM, tak sebou letadlo tak divne hazelo, tak jsem se ptal tech, co sedeli u okynka, jestli uz vidi ty mrakodrapy. Kupodivu jim to neprislo ani trochu vtipne. Je tady o tri hodiny a 45 minut vic ez u nas, tak ctvrt hodina je tam proto, aby tu meli cas jinak nez v Indii, na to si nepalci potrpi. Ockovani se doporucuje zloutenka a brisni tyfus, ja to sice oboji mam, ale nutne to podle meho neni. Jim a piju vsechno a nemam nejmensi potize. Zatim. Ale hygiena se tady taky vucihledne zvedla, aspon tady v turisticke ctvrti. Ale zdalo se mi, ze i jinde. Co mam privezt, to nevim. Jednak nikdo nechtel nic konkretniho, akorat Blablino decko chtelo slona. Zatim jsem ho nesehnal. Uz jsem po obede.

Čtvrtek 18. dubna 2002, 10:17 Kakof

Už jsem z toho Nepálu tak zblblej, že jsem si přestavil čas ve windows na nepálský. Asi dnes přijdu dřív domů.

Čtvrtek 18. dubna 2002, 10:14 Howadoor

Pro Karla: Karle, prosim te, mohl bys vecer oklo sedme hodiny zavolat Blabli? Ja ji sice posilal zpravy pres jeji rodice, ale cert vi, jestli to prislo. Jenom ji rekni, ze jsem v KTM a zitra letim do hor a ze internet v Namche asi neni, tak at se nedesi, kdyz se do osmnacteho neozvu. Dik. A zacni setrit, priste letime spolu.

Čtvrtek 18. dubna 2002, 10:14 Palun elwe@pss.sk

Zuuva. Tak to ano, to by som si dal. Nemusel si dostat nejaku taku injekciu u doktora, aby si mohol jest to ich jedlo? Vies taku jak na vojne dostanes. Pripadne co nemoci? Co hodlas blable doviezt z dalekeho ktm? btw: vidim, ze mas spravnu mananu a ranajkujes (ehm, kolko tam je hodin?) rovno v inet kafe?

Čtvrtek 18. dubna 2002, 10:13 Kakof

Jaký byl let (obrovská zpoždění, arabští teroristé...)?

Čtvrtek 18. dubna 2002, 10:12 Howadoor

R: Hnedka radsi nejezdi, ted uz je pozde. Do monzunu bys to nestihl. Je radeji az koncem zari. teda jestli to tady do te doby s tema maositama vydrzi aspon tak, jak je to ted. jestli se tady neco poradneho strhne, tak to taky tady muze byt na deset let v troube.

Čtvrtek 18. dubna 2002, 10:10 Howadoor

Jeste se dohadovali o tom, ze filmari chteli, aby mluvil, pritom si naleval caj a tim cajem se jako polil a Rakoncaj tvrdi, ze je to picovina nejvetsi, protoze se v zivote cajem nepolil a oni to chteji, ze to bude humorne. Tak tam po sobe rvou a vypada to, ze se nevzajem zacnou tim cajem polivat, protoze kdyz jsem odchazel, tak Rakonacjovi vykladali, ze je sice mozna dobry horolezec, ale at se nemich ado umeni a on tak divne mlcel a vypadalo to, ze za chvili ti filmari budou padat z terasy, ktera je v patem pare, rovnou na ulici. Komedie.

Čtvrtek 18. dubna 2002, 10:07 R^

Clovece, ja bych jel hnedka.

Čtvrtek 18. dubna 2002, 10:07 Howadoor

Cau Karle. One je tu jenom kvuli nataceni toho filmu, s nejakou bandou filmaru porad na hotelu probiraji scenar a on strasne zuri, protoze ho nuti, aby vubec nevykladal o horach, ale jenom same vesele historky, jak se nekdo posral nebo jak snedl svaba nebo aby si neco takoveho vymyslel. A on zas to chce mit o lezeni, o kuloarech a takovych vecech a oni mu rikaji, ze dicvaka to nezajima, protoze nevi, co to je, a Rakoncaj zuri jeste vic. Tak se tam hadaji na terase v hotelu. Ani nevim, jestli budou tocit i nahore nebo jestli se omezi na KTM. Ale lezt tu urcite nic neplanuje, ani zadny material nema.

Čtvrtek 18. dubna 2002, 10:04 Howadoor

KTM ma obyvatel asi milion, presne to nevim, ale v dnesnich novinach jsem se docetl, ze cely Nepal ma 23.1 milionu. Zablacene je to dost, pokud vyjdes z turisticke ctvrti a na venkove to vypada uz presne tak, jak si predstavujes. Ja vubec nejsem odvazny, na cesty do zemi, ktere vyzaduji odvahu, je tady Chocho. Ja si sem jezdim uzivat. Babicku tu nemam, ale dneska jsem slysel vyparvet historku o chlapikovi, co mu manzelka zaplatila trek v Himalajich, a on se vratil s mladou Serpkou, manzelku vyhodil z bytu a rozvedl se s ni. Takze nevim, jak dopadnu ja. Nebyt tech luder maoistickych, tak prodam zpatecni letenku a zustanu tady, ale clovek momentalne nevi, kdy tady vypukne revoluce. Prispevek na vrtulnik nepotrebuju, protoze do takove vysky vrtulniky jednak nevyleti, druhak jsem pojisteny a tretak by se Nepalci vysrali, aby letali pro nejakeho ceskeho chudaka. Jen at chcipne. Proto budu postupovat pomalu, abych se dukladne aklimatizoval, zejmena pomoci cangu a skveleho mistniho jidla.

Čtvrtek 18. dubna 2002, 9:57 Kakof

Myslel jsem, že Rakoncaj už do Himalájí nejezdí.

Čtvrtek 18. dubna 2002, 9:57 Zaac

...hlavne sa nedaj hanebne zastrelit nejakou ciernou drzkou a nezabudni ze sa ti skladam sumou 10,-Sk na vrtulnik ked ta povezie s vyskovou chorobou do nemocnice ! Sme s tebou Howadoore ! :) Vela zdaru a malo zlomenych udov prajem

Čtvrtek 18. dubna 2002, 9:55 Palun elwe@pss.sk

cize normalne tam maju take nejake male mestecko? kolko to ma obyvatelov. S tym ze to nevypada ako zablatena vietnamska dedina si ma nepotesil, skoda, bola by to "romantika" ? :) Som nevedel, ze ty si sa tam uz raz poflakoval, som ta teraz vo svojich ociach videl , ako odvazneho dobruzneho turistu, ktory sa neboji cestovat do cudzich svetov a do diali a ty mi este povies urcite, ze tam mas babicku. Ty si uz potom ako doma. Ja by som sa asi obaval zobrat si taxika z letiska, pac by som ani nevedel, co tam taxik stoji a ci ho dokazem zaplatit. Ozaj a nemaju tam take to vozenie vo vozikoch co taha taky vietnamec s klobukov a ty tam sedis ako pan?

Čtvrtek 18. dubna 2002, 9:55 Kakof

Myslel jsem si, že ti ten Nepál nezávidím, ale opak je pravdou. Bastarde! Od soboty poctivě šlapu na rotopedu s bláhovou nadějí, že se tím má kondice zlepší (zvýšil jsem zátěž a dosáhl skvělých rychlostních průměrů). Snad to bude stačit alespoň na přechod Roháčů.
Užij si to a nehas žádné požáry policejních stanic.

Čtvrtek 18. dubna 2002, 9:49 Howadoor

Ty jsi ale pako. Vlezes do hotelu a reknes van ruuum, samozrejme, presne tak. Zadnych sto tacu, pokud nechcet lezt do vysokych hor, tak do peti tisic vystacis s tim, co mas na Fatru. Tady jsou tropy, a teploty podle toho, snih zacina az tak kole 5500 (jak kde). Takze opravdu je nejdrazsi ta letenka. Domluvis se anglicky, bez potizi, oni jsou Nepalci velci obchodnici (co jim zbyva), a kdyz chteji prodat, tak se domluvit musi. Priletis, pred letistem vezmes taxika, za deset minut jsi v hotelu a za dalsich deset ve sprse, alespon mi to presne tak vyslo. Tady je vsecko, a hlavne je to uplne jiny svet. Ackoli se mi zda, ze ta ctvrt, kde bydlim, za ty necel ctyri roky, co jsem tu nebyl, nabrala prilis zapadni kurz. Uz se tu po ulicich nevali haldy odpadku a chcipla zvirata. To je trochu skoda. Takze prijedte rychle, nez se tady z toho stane Zapad. Ackoli jestli ti maoisti pritvrdi a odprasknou konecne nejake turisty, tak tady maji lidi po chlebu a cely Nepal pujde dvacet let zpatky. Uz ted tu neni skoro zadny american, a byvaly jich tady mraky. Zato je tu Rakoncaj, toci tady jakysi film. Ale nechce mne do komparsu, buuuu.

Čtvrtek 18. dubna 2002, 9:42 Palun elwe@pss.sk

tak to sa docela da, az na to, ze cely tento vylet ta vyjde na slabych 100 litrov +- vybava. Jak sa tam hovori. Dohovoris sa? Kde si spal? Normalne si najdes ze hotel a ides dovnutra ukazes "Van ruum" a spis? Alebo krabice to istili? Neviem ale predstavujem si to ako taku zablatenu dedinku vietnamsku z ramba.

Čtvrtek 18. dubna 2002, 9:39 Howadoor

Nejdraqzsi vec na cele te srande je dioprava, nejlevnejsi moznost je letet s bangladesskou spolecnosti Biman, ktera leta z Frankfurtu. Zpatecni prijde na cca 26000.-. Na mise uz jsou ceny pro Cecha naprosto skvele. Treba internet stoji 25 rupii (Rs) za hodinu a jedna rupie je asi padesatnik. Vecere v KTM vyjde na 100-200 rupii, ale ta za dveste uz je luxusni. celkove jsou tady v KTM ceny asi tak na 60-80% procentech nasich. Pohlednice stoji 10 Rs, znamka do Evropy 15. Ma to zatim jenom jednu chybku, nejede tu ICQLite a nevim proc.

Čtvrtek 18. dubna 2002, 9:34 Palun elwe@pss.sk

ty wole. tak to idem. pockaj tam na mna, uz som si bookol letenku. Inac pocuj, co to tam stoji? Ubytovanie a napr. to inetkafe?

Čtvrtek 18. dubna 2002, 9:31 Howadoor

Cang je mistni chlast, takovy burcak, udajne snad z kvaseneho jecmene. Hrozne dobra vec, ale naleva se az nahore v horach, tady dole ne. Co se teroristu tyce, tak tady skutecne radi a je to videt jednak na mnohem mensim mnozstvi turistu nez byvalo obvykle touhle dobou (odhadem mozna desetina lidi), jednak na vsudypritomnych hlidkach a kontrolnich bodech. Nicmene pro turisty je to tady udajne v hlavnich oblastech naprosto bezpecne. Zitra, pokud bude prat pocasi a bude se litat, tak se presunu do Lukly a pak uz o sobe nedam vedet. Pokud pujde vsechno podle planu, tak az nekdy do sedmnacteho kvetna. Internet v Namche Bazaaru sice je, ale udajne nefunguje, ovsem jak je to doopravdy, to se dozvim az na miste. Ale je to tady vubec skvele a kazdemu doporucuju sem okamzite jet, treba misto vymysleni capin ohledne cest do Afriky, Ruska a jinych hnusnych zemi.

Čtvrtek 18. dubna 2002, 9:11 Kdosi

KÁTHMÁNDÚ 18. dubna (ČTK) - Nejméně šest lidí bylo dnes zraněno po výbuchu nálože, kterou v centru nepálského hlavního města Káthmándú nastražili maoističtí povstalci. Je to druhý výbuch v nepálské metropoli během posledních 12 hodin.

Podle policie byli při výbuchu zraněni dva policisté a čtyři civilisté. Atentátníci nejprve zapálili časně ráno policejní stanici v centru města a bombu odpálili, když začali policisté a sousedé požár hasit.

Povstalci ve středu večer nastražili v další části Káthmándú nálož, která si vyžádala dvě oběti, včetně jednoho policisty. Minulý týden při povstaleckých útocích na dvě policejní stanice přišlo o život zřejmě až 300 lidí.

Středa 17. dubna 2002, 15:35 Palun elwe@pss.sk

smarjaa clovece, ty este zijes? uz sme na teba uplne zabudli.. taka doba. :) jo, co je to ten cang?

Středa 17. dubna 2002, 15:30 Howadoor

Ahoj lidi, zdravim vas vsechny z Kathmandu. Je 19:17 mistniho casu, streda, a je to tady naprosto fantasticke. A to jsem si jeste nedal cang.

Úterý 16. dubna 2002, 17:09 Palun elwe@pss.sk

no teda fuj! opovrhnutia hodne. mal ist pesi uz z brna. tak. dufajme, ze sa nevrati a zasype ho lavina. nikdy sa uz nedozvie, ze s blable caka dalsie decko a akvarel "Hruska" bol vydrazeny za 100 tisic EU.

Úterý 16. dubna 2002, 12:11 Blacklight http://chocho.chytrak.cz

On tam stejně chcípne, tahá sebou asi třímetrový batoh a v něm má nejspíš náklad drahých kovů, to mu zlomí vaz. Dneska ráno před odletem byl líný jít pěšky na místo srazu a místo toho čekal na tramvaj.

Úterý 16. dubna 2002, 10:32 Soos

Hlavne foť. Dúfam že tam nejdeš bez foťáku. A prajem takisto veľa šťastia ... a nech ťa Yeti sprevádza.

Úterý 16. dubna 2002, 9:16 R^

HODNE STESTI a AT MAS DOBRE POCASI!!!!
Jméno E-mail
WWW Posílat reakce
Ochrana proti spamu: Kolik má pavouk nohou?
Neděle 14. dubna 2002

Balím batoh, přitom mi každou chvíli volá šéf, že se musí opravit ještě tohle a ještě támhleto, vůbec nic přitom nefunguje, a už sem z toho tak nervózní, že jsem málem zapomněl zabalit boty. Takže místo dlouhého sepisování sem dám mail, co přišel od Petra Beláka z Laosu:

*"Three o'clock, very easy", presviedcal nas vietnamec, ktory nam predaval listky z Hanoia do laoskeho Savannakhetu. Z easy cesty sa nakoniec vyklula 26-hodinova jazda autobusom, ktorej laoska cast bola tvrdou skuskou nasich vnutornosti a zadkov. Autobus bol zrejme z doby kedy este nepoznali perovanie a P. sa pri jednom obzvlast vydarenom skoku podarilo zlomit drevenu sedacku. Nakoniec sme do miesta urcenia dorazili iba so 7-hodinovym meskanim. V Savannakhete nas privitalo ticho, ziadne vrcanie a trubenie motorkarov, ktore sme si denodenne uzivali vo Vietname. Zdrzali sme sa tu jeden den, pozreli sme vsetky tri waty, jednu pagodu a romanticky zapad slnka nad Mekongom. Najviac nas tu ale zaujali bagety s pastikou a prazenicou, kvoli ktorym sme tu chceli ostat o den dlhsie, nasa nova kamaratka Ricarda nas vsak presvedcila na odchod do Vientiane (ale bagety uz tam take dobre neboli :-( ).

Tato 400-kilometrova cesta bola celkom kvalitna, takze sme meskali iba dve hodiny. Hlavne mesto sa nam pacilo, bolo pokojne, malo vela krasnych watov, este viac kamaratskych a ukecanych mnichov a predavali tu capovane BeerLao. Najkrajsi z watov bol zlaty Pha That Luang, kam sa nam podarilo dostat este pred otvaracimi hodinami, takze sme si uplne sami vychutnavali magicku atmosferu chramu pri vychode slnka. Do Vang Viengu sme meskali uz iba hodinu. Vang Vieng je horska oblast s vapencovymi utvarmi, mnohymi jaskynami a horskymi dedinkami. Bola by este krajsia, keby domorodci nevypalovali lesy, pretoze vzduch bol plny dymu, viditelnost bola velmi slaba a slnko mizlo za dymovou clonou uz o dve hodiny skor. V Luang Prabangu (meskanie tri hodiny :-) ) to bolo este horsie, vecer nas vzdy poriadne stipali oci a tato, vraj uzasna atmosfera mesta chramov, tym dost stracala. Povodne sme tu chceli oslavit budhisticky novy rok, ale dym nas po troch dnoch bez slnka vyhnal na vychod.

Autobusova doprava nam uz bola znama, teraz prisiel cas otestovat laoske lode a preto sme zvolili dvojdnovu plavbu Mekongom do Huay Xai, mesta na thajsko-laoskej hranici. Meskanie nebolo vynimkou ani tu, lod sa nam prvykrat pokazila uz stvrthodinu po starte. Vraj to nie je nic vynimocne, par sa ich zvykne aj potopit (dva dni pred nami). Pocas plavby sme videli prvych (a poslednych) zivych slonov, boli iba traja, ale ozajstni :-) Z Huay Xai sme sa preplavili do Thajska, kde si teraz uzivame "trochu" vody. Ale o tom az nabuduce.

S pozdravom

Miladka a Peter Belakovci
14.4.02 Chiang Mai, Thajsko

P.S.: Fotky z Laosu - http://pepek.host.sk/sea.php

Pak ještě napsal Palun:

*ha, tak tu to mas, preco sa durdime na madarov a berieme im tatry a fatry...

bye,  elwe.

A přiložil obrázek:

*

Sobota 13. dubna 2002

Pondělí 15. dubna 2002, 10:12 Palun elwe@pss.sk

žjúúva, panečku. Tak to je väčšia nádielka, jak od ježíška. 5% z tých akvabelov je v skupine "dobrý", ostatné treba ušúľať a zhuliť, určite sa jedná o dobrý materiál. Keď som bol ešte malý, snívali sa mi občas strašidelné sny s bubákmi. Tých bubákov som si predstavoval že žerú ľudí, rdousí ich hneď ako ich stiahnu do kanála a ty si jedného takého nakreslil! uf, zase sa budem báť a to už som starý kôň. Či sa ti poviedol ten akvabel si mal dokladovať priloženou svojou fotografiou, možno si sa zachytil v pravom svetle, ale jak to máme šaize posúdiť, háá?

Pondělí 15. dubna 2002, 9:56 Alena

To tedy zírám, onehdy jsem kopírovala do nějakého památníku křečka a ono to není žádná legrace. Co já teď budu kritizovat?

Pátek 12. dubna 2002, 17:53 Soos

Uff. Aj spíš takto občas. Ale k obrázkom. Ten portrét žobráka je autoportrétom? V tom prípade začínaš mať dokonalý imidž potulného umelca. Gratulujem. No dobre, na to že je to portrét-prvotina sa to aspoň podobá na homo sapiens. Oceňujem ale, že uvádzaš aj nezdarené kúsky tŕnistej umeleckej tvorby. Ovšem výjavy z Mátry, teda tie posledné, sú celkom podarené. Nasledujúce dve kroviská vyzerajú tiež k svetu, aj keď pri detailnom pohľade ide celkom jednoznačne o okamžiky zachytené počas jedného z ročníkov populárnej takticko-strategickej hry východného bloku zvanej Štít, kde vojenskú techniku prikrytú maskovacou sieťou autor zvečnil takmer dokonale. A ľalia sa mi páči tá prvá, kupodivu. Ostatné dve sa mi zdajú trošku fádne. Tak ja asi toľko. Čo si chcel to máš.

Pátek 12. dubna 2002, 17:12 F

Tak a mate to. Ted zacinate chapat. Me samotnymu je to uz davno jasny. Ja jeho talent objevil prvni!. No ajestli se nevrati z Nepalu vsechno to od Blable koupim. Ale jestli se vrati je to v prdeli, neb takovou cestu z Mako popr. Boudu u rybnika budu muset jednou na nejaky aukci seredne zaplatit...

Pátek 12. dubna 2002, 14:11 Blacklight http://chocho.chytrak.cz

Panebože!!!!!!!!!!! Proč?
Jméno E-mail
WWW Posílat reakce
Ochrana proti spamu: Kolik má pavouk nohou?
Pátek 12. dubna 2002

*

Pátek 12. dubna 2002, 11:36 R^

Pekne, pekne,... jeste to chce urizle ucho a uz to bude dokonale

Pátek 12. dubna 2002, 11:26 Palun elwe@pss.sk

Kto ma zaujem pozriet si fotku, skutocnej zivej kundy nech sa paci tu:
http://www.psychology.uwaterloo.ca/people/zkunda/
a este mail na nu...
zkunda@watarts.uwaterloo.ca

Pátek 12. dubna 2002, 11:11 Zaac

c.o. - celkom ošu ? Ako hovoria na vychodnom slovensku ked sa im nieco fakt ze dost pozdava

Pátek 12. dubna 2002, 11:07 Palun elwe@pss.sk

mozno do rana zatlkal hriebiky do steny?

Pátek 12. dubna 2002, 11:06 Zaac

To je tak kásne úchylné ! A v tak uplne poriadku nebude asi ani stastny majitel, pripajat sa rano o 5:52 ( ak je ten cas pravdivy a z nasho regionu ) mi pride znacne zvrhle, uf :)

Pátek 12. dubna 2002, 11:02 Palun elwe@pss.sk

pokus o "company"?

Pátek 12. dubna 2002, 10:59 Howadoor

Co je to to to "c.o." ?!

Pátek 12. dubna 2002, 9:02 Palun elwe@pss.sk

F: nam do toho je, kde to visi, pretoze my majstra hodlame prezentovat pozitivne v oku ludi ako odbornika na zatisia a akvarely preto mame akcie v jeho podniku Howa & Door c.o. Nanajvys nam zavisi, kde co majstrovi visi...

Pátek 12. dubna 2002, 5:52 F (CKMT)

Je to proste muj obrazek hrusky za ktery jsem byl ochotny zaplatit jakoukoliv sumu, ale nakonec jsem ho dosal od autora, znameho lidumila, zadaaaarmo :-) Ramecky z IKEI nejsou, neb do velkych obchodnich domu zasadne nechodim, jsou tam porad nejaky lidi. A v ramecku je takhle proto, aby se pripravil na svuj dalsi osud - prdnu ho na obalku odborne knihy a bude to. Timto smelym cinem rozlitim ba dokonce naseru asi spoustu lidi a to me udela naramne dobre - a ja se jen dal budu pri jidle kochat pohledem na pozitivne vyladenou hrusku. (Jo a kdo si mysli, ze je na stene divne povesena je nejakej posahanej - co je vam do toho, jak ja si doma co vesim?)

Čtvrtek 11. dubna 2002, 17:23 Howadoor

Palun: Hlavne je ten obrazek cely jakysi divny. Ja to ponekud retusoval a zda se mi ted, ze jsem to prehnal. No nic, v noci to tam dam znovu a lip.

Čtvrtek 11. dubna 2002, 17:15 R^

Ramecky z IKEI, ze jo?

Čtvrtek 11. dubna 2002, 17:14 Palun elwe@pss.sk

z technickeho hladiska vzate je to tam povesene divne. clovek by zavesil tie dva obrazy vedla seba aby vrchna hrana bola na oboch zarovno. ci on tym nechcel autor naznacit, ze ten jeden obraz je dany tak jakoby bokom, taky odstrceny, vyradeny, opusteny. mimo spolocnosti. kazdopadne by bolo dobre odfotit celu kompoziciu steny, napr. sa moze stat, ze pod obrazkom s kvetinkami ma gauc (kanape) a pod obrazkom "Zatisie s hruskou" ma len smetny kos.

Čtvrtek 11. dubna 2002, 14:44 Soos

Nemá on problémy so zrakom?

Čtvrtek 11. dubna 2002, 14:04 Howadoor

Jenom mne zarazi, ze to ten milovnik umeni umistil do ramu tak hloupe. Jestli on tim neco nechtel naznacit!

Čtvrtek 11. dubna 2002, 14:01 Howadoor

Joe: No jo, ja nerikam, ze je to spatna idea. Ale kdyz uz jsi to tady tak vykecal, tak uz to nema to kouzlo.

Čtvrtek 11. dubna 2002, 14:01 Howadoor

Palun: Tak jo, tak jsi mne vyhecoval. Autoportret je hotov. Neni to sice akvarel, na ten opravdu nebyl cas, je to jenom v tuzce, ale je to. Otazka je, co s tim provede skener.

Čtvrtek 11. dubna 2002, 12:18 Palun elwe@pss.sk

nakoniec mozes povedat, ze ta hruske je z nepalu. takto takato malinka nevyzera az tak zle. aj tie kvetinky si maloval? tie vyzeraju lepsie.

Čtvrtek 11. dubna 2002, 11:05 Alena

Změkla jsem. Nakonec ta hruškojabko není tak strašná.

Čtvrtek 11. dubna 2002, 11:01 Joe joe@seznam.cz http://sweb.cz/joe

V tom je právě genialita mého návrhu. Každý by si mohl svobodně rozhodnout, o čem ta anketa je... pak by mohla následovat klasická anketa s otázkou: "O čem byla předchozí anketa?" ;-)

Čtvrtek 11. dubna 2002, 10:39 Howadoor

A podle mého taky trochu blázna.

Čtvrtek 11. dubna 2002, 10:39 Howadoor

Já to neprodávám, to už není moje, to je ve vlastnictví doktora Miroslava Forstla, sběratele a mecenáše z Hradce Králové.

Čtvrtek 11. dubna 2002, 10:32 Blacklight http://chocho.chytrak.cz

Koupím. Za kolik?
Jméno E-mail
WWW Posílat reakce
Ochrana proti spamu: Kolik má pavouk nohou?
Čtvrtek 11. dubna 2002

Logo pro knihovnu v Rychnově nad Kněžnou vytvořil famózní karikaturista a kreslíř ChochoDnes budu nehorázně pozitivní, budu plesat, jásat, chválit všechno a všechny, a přitom jsem ani nic nepil. Ani nevím, co se to se mnou děje.

Nejdřív musím přiznat jasné vítězství čtenářům ze Slovenska. Posledních pár dnů jsem se snažil je pořádně rozzuřit, dohnat k neurvalým komentářům a gejzírům nadávek na mou adresu. Proto jsem sem dával ty bludy o Maďarech. Mně se to totiž hrozně líbí, když se Slováci durdí, protože znají spoustu nádherných, libozvučných nadávek a člověk se tak vždycky pobaví a něčemu užitečnému se přiučí. Kupříkladu jsem se podobným způsobem naučil nadávku "ty jeden jebo z lesa".

Jenže Palun, Martin, Zaac ani Soos se vydráždit nenechali, zůstali nad věcí, zachovali chladnou hlavu a vůbec, a tak mi to nevyšlo, jsem poražen, válím se v prachu a jim náleží vítězství. Pro tentokrát.

I ostatní čtenáře musím pochválit, protože v anketě vyjadřují názory jasné, i když hloupé. Ale nelavírují a nevybírají pitomé, nevyhraněné možnosti jako "nevím" nebo "přijde na to". Akorát kdybyste si tak ještě odpustili toho Diogéna. Ale já vím, kdo za tím stojí, je to Chocho, co nějakým způsobem hlasuje víckrát, ale já mu to zatrhnu. Nicméně mít jasný názor, to je vždy pozitivní.

A Alenu musím pochválit, teda ne zrovna ji osobně, ale ty její besedy, které jsem včera nemístně kritizoval, že jsou nudné. Podle nových informací vůbec nudné nejsou, naopak jsou strašně zábavné, protože jsou koncipovány jako vědecká přednáška, kterou obvykle prosloví vzdělaný profesor z univerzity, rozhazuje rukama a mezi návštěvníky vrhá kusy své zduřelé moudrosti, až se jejich mozky zalykají a hlava jim jde z toho kolem. Tupí pisálci, různí ti Vieweghové a Klímové jsou na besedách jen úloze jakýchsi šašků a přícmrdů, kteří mají na závěr pobavit obecenstvo svými pomatenými řečmi, což je také místo, které jim právem náleží. Tudíž besedy v Rychnovské knihovně jsou pravým skvostem všech besed, a navíc se ani nejmenují besedy, nýbrž mají velkolepý název "Literární kavárna" a má kritika vůbec nebyla na místě.

I toto logo pro rychnovskou knihovnu je z dílny páně ChochovyKatovnu, tu musím také pochválit. Sice ji dávali už před týdnem, ale kdo jste ji viděli, jistě jste nezapomněli na excelentní vystoupení Jana Rejžka, který všem jasně vysvětlil, jaké je místo umělecké kritiky ve společnosti, takže už nikdo nemůže mít pochybnosti o tom, že Katovna je darem z intelektuálního nebe. Janu Rejžkovi jsem ihned po odvysílání neváhal blahopřát osobním mailem, ve kterém jsem se znovu pozastavil na ostudným faktem, že Česká televize na svém webu tento abnormální pořad zcela opomíjí a také nad tím, že je vysílán jen jednou za měsíc. Velikán mi skromně odpověděl:

*Vazeny pane Howadoore,

uprimne dekuji za Vasi az premrstenou chvalu Katovny. V soucasne predvolebni situaci budeme radi, pokud porad vydrzi v teto periodicite, natoz abychom si vyskakovali, ze ho chceme casteji...Katovna na internetu, to je ovsem namet pro patricne televizni pracovniky. Jeste jednou diky!

J.R.

Kdepak přemrštěná, pane Rejžku, zkrátka jste dobrý, co dobrý, vynikající, a to je třeba ocenit.

Tak co bych tak ještě... jo, už vím, Chocho! Geniální karikaturista, odvážný cestovatel a talentovaný spisovatel. Kromě každým dnem se zlepšujících Chochovin vrhl se nově na tvorbu logotypů pro Aleninu knihovnu. Návrhy jsou pregnantní, šťavnaté, prostě dokonalé, což ostatně vidíte sami.

Ještě pořád není konec: dalším skvělým člověkem je autor stránek o cestování po Krkonoších a jiných horách František Červinka. Na jeho webu se skví řada unikátních fotografií, jakož i dramatické líčení, kterak na vrcholu Sněžky postavil vlastní vysílač, ze kterého pak vysílal na všechny strany dlouho do noci, až už to vypadalo, že zmrzne na kost. A hlavně se tam skví odkaz na mé stránky, který tam dal, čímž mi dělá reklamu a ani za to nic nechce. Takový je on.

A tak jste všichni skvělí a dokonalí a svět je úplně úžasné místo k životu, jenom jedno mě rmoutí, a to je můj batoh. Do batohu jsem totiž dnes zkusmo naskládal asi třetinu všech věcí, co si povezu do Nepálu a zjistil jsem, že je naprosto plný, navíc se skoro nedá zvednout a to tam podle skromného odhadu přibude ještě nějakých dvanáct kilo.

Čtvrtek 11. dubna 2002, 18:53 Howadoor

Palun: Jenom aby tady z toho nebyla stranka mouly, co ho zamacknul vlastni batoh.

Čtvrtek 11. dubna 2002, 17:19 Palun elwe@pss.sk

no vidis! a ze si bez napadu. No povedz.. spravil to uz niekto pred tebou? Vies si predstavit ten reklamny banner na webe, ze toto je stranka toho, co vysiel v plavkach na 6k namalovat akvarel velhory a zisiel dole? a ked ta budu fotit tak si len lezerne prehodis salu cez krk.

Čtvrtek 11. dubna 2002, 14:03 Howadoor

Palun: Jo, ty ses dobrej. Polezu na sestitisicovku v plavkach, ne?!

Čtvrtek 11. dubna 2002, 10:48 Palun elwe@pss.sk

jaky batoh? jaky nosici? Ty si tusim horsi jak alena. Musi ti stacit rucnik a zubna kefka. Spravny tvrdak chodi bez a nevytira se, takze to mas zase nieco minus. Pokial niesi srac, tak sa prestravujes v lese ako spravny homo sapiens ne so sebou vlacit nejake konzervy a spacak si hodis do igelitky..... batoh. phe. lamer.

Čtvrtek 11. dubna 2002, 10:38 troolix kubajznik@volny.cz http://sweb.cz/troolix/

How : Náhodou, dneska sem hlasoval pro Ano

Čtvrtek 11. dubna 2002, 10:36 Howadoor

Autoportrét by mohl být, ale teď nemám čas ani na stromy a křoví, balím batoh. Nevíte někdo o velkém lisu? A tlupě nosičů?

Čtvrtek 11. dubna 2002, 10:36 Howadoor

Troolix: Jo tak je to!!! Takže nejen Chocho, ale i ty! Ó, vy škaredí prznitelé mých geniálních anket! Něco na vás musím vymyslet.

Čtvrtek 11. dubna 2002, 10:35 troolix kubajznik@volny.cz http://sweb.cz/troolix/

How: Kdy konečně vyrobíš autoportrét ? Pak ho dát do tý ankety Co je na obrázku :-))))))))) Ale stejně by to vyhrál zase Diogenes.....

Čtvrtek 11. dubna 2002, 10:31 troolix kubajznik@volny.cz http://sweb.cz/troolix/

Palun : V anketě chybí možnost d) Diogénes ze Sinópy

Čtvrtek 11. dubna 2002, 10:30 Howadoor

Palun: O soutěži jsem už taky přemýšlel. Má to dva háčky, jednak jsem úděsný skrblík a nechce semi nikomu nic dávat, ale hlavně je dost složité udělat otázky tak, aby nebyly odpovědi snadno k nalezení na webu. Snad jedině poznávat, co je na obrázku... celé mi to přijde idiotsky komerční. Ale třeba taky ne, já ani nevím.

Čtvrtek 11. dubna 2002, 10:26 Palun elwe@pss.sk

uaaa! Ja som dnes tak strasne pozitivne naladeny! Vsetko sa mi dari a som skutocne dost dobry. Napr. ked uz sa tu bavite o anketach co tak spravit sutaz. Ludia by odpovedali na zakerne polozene otazky autora a cenou by napr. bol original akvarel priamo podpisany mistrom. Sutaz na tento tyzden: Ake predsavzatia ma Alena? a) 2ky, b) 3ky, c)4ky a viac. Cenou je akvarel "Rohlik a razitko" priamo podpisany majstrom.

Čtvrtek 11. dubna 2002, 10:17 Howadoor

Joe: Ty si to nějak pleteš. Zen není, když je to o ničem. Což o to, taková anketa by nebyla špatná, ale nemůžu tám dát a Viewegh b Rejžek c Diogenés, protože to je jasné, to budou všichni chápat jako anketu popularity.

Ale nápad je to dobrý!

Čtvrtek 11. dubna 2002, 10:14 bohous

ty ses fakt nechutne pozitivni.... asi si pujdu pustit nejakej dokument ze somalska, to mne vrati do reality

Čtvrtek 11. dubna 2002, 10:13 Joe joe@seznam.cz http://sweb.cz/joe

Copak anketa musí o něčem být??? Píšeš tu bláboly o zenu, a jsou to jen prázdné obaly od zenu, abych tak použil tvůj výraz. Oprosti se od myšlenkových schémat. Prostě žádná otázka, žádné vysvětlování, Anketa: a) Vaculík b) Rejžek c) Diogenes a sami čtenáři rozhodnou. O čem? Copak je to podstatné? Budeš mít první zenovou anketu na světě: anketu o ničem a přitom o všem.

Čtvrtek 11. dubna 2002, 10:06 Howadoor

Joe: A o čem by taková anketa měla být?

Čtvrtek 11. dubna 2002, 9:17 Palun elwe@pss.sk

smarjaa hned rano tolko pozitivnej energie. strbina pod nosom sa mi kruti, oci su vesele, dnes budem cely den pracovat a pomahat starym spoluobcanom. diki o veliky za tento zen.

Čtvrtek 11. dubna 2002, 8:36 Joe joe@seznam.cz http://sweb.cz/joe

Ankety jsou slabé a ten Diogenes už taky není co býval. Kdybys jej postavil v přímou konfrontaci s Michalem Viewegem nebo dokonce samotným Janem Rejžkem, byl by poražen na hlavu. Nicméně ze všech firemních počítačů a ze všech svých připojení zuřivě hlasuji pro poslední možnost;-)

Čtvrtek 11. dubna 2002, 8:19 Blacklight http://chocho.chytrak.cz

Vy jste se všichni úplně nakazili těmi bludy... prý Howadoor pozitivista... naopak, pesimistický mizera to je a zloděj, co okrádá o loga Rychnovskou knihovnu! Pche.

Středa 10. dubna 2002, 13:28 Palun elwe@pss.sk

jo. tak nejak. ale nechajme ho. Nech len ide do madarska, ja ta tam aj mozem odviest autom, pretoze tam raz za cas idem v sobotu na (ranajky) klobasku maju naozaj madari dobru. Vies totiz tu uz je to samy kapitalista, co chodi do zahranicia na ranajky, ako ked chodili z Wiedne rakusania do Bratislavy na veceru, kdezto u vas na nich kricite akurat Gutten tag ako som to videl onehda v jednom filme. No a ja ta tam necham na namesti s tvojimi akvabelami a ti zli madari na teba budu nevrazivym okom kukat, pretoze ta dovezie auto so slov.pozn.znackou a vsetci ta tam potom po mojom odchode budu hromadne lincovat a upalovat., lamat ti stetce a trhat tvoje akvabely (akvabel jak akvarel - hus). Tak. A tak skonci zivotna put Howadoorova, zostane po nom len Blable a par akvabelov a blablino decko a nedopite lacne vino a ani pes po nom nestekne, pretoze to uz daju dalsiu reklamu na webzdarma a uz ti ani stranka nebude chodit. Mozno aj cely internet. Ale uz dost s tym pozitivnym myslenim... uplne si ma tym nakazil.

Středa 10. dubna 2002, 11:00 Joe joe@seznam.cz http://sweb.cz/joe

No to je ten nejlepší nápad, malovat bez pracovního povolení v Maďarsku. Je vidět, že neumíš než bušit zdrojové kódy a patlat naivistické mazanice, neb jako vzdělaný člověk bys měl vědět, že Maďaři jsou na svůj trh práce děsně hákliví a Rumuny, Ukrajince, Howadoory a jiné nelegály zavírají do basy, zabaví jim veškerý majetek a až je po letech propustí, oni (svoloč nelegálská) putují domů s dluhy, bez kola, špinaví a hladoví pěšky.
Na druhé straně se ti tak snadno naplní tvůj sen stát se žebrákem.
To už mi příjde lepší otevřít si krámek v centru Bratislavy s mohutným nápisem "Vstup pouze pro Maďary", nejlépe v Maďarštině.
Jméno E-mail
WWW Posílat reakce
Ochrana proti spamu: Kolik má pavouk nohou?
Středa 10. dubna 2002

 Výsledky ankety
*

Dnes jsem ukončil anketu "Kdo je nejsympatičtější". Zvítězil mizerný Diogenés, těsně následovaný Tlustým Prasátkem. Tlusté Prasátko několikrát dokonce Diogéna předstihlo, ale Chochovy zákulisní intriky (asi) způsobily, že Diogenés zase postupuje. V průběžném pořadí je samozřejmě první a bude nejspíš velmi obtížné jej překonat. Druhé v průběžném pořadí je Tlusté Prasátko (sláva!), třetí punková hudební skupina (dobrý...), následuje názor "nenávidím ankety" a  pátý je "mám hlad".

V nové anketě vyřešíme problém svobodné vůle, což je téma, které se v poslední době hojně diskutovalo ve filozofické konferenci na www.pandora.cz. Tato diskuse byla plná argumentů a názorů naprosto imbecilních a přivedla mne k velké zuřivosti, proto doufám, že výsledky ankety budou podstatně lepší.

Možnost "Ludvík Vaculík určitě, ten má všechno" je tam samozřejmě kvůli Aleně, aby mohla zvětšit slávu svého idola, který, jak mi napsala, přijede za ní na besedu do knihovny v Rychnově nad Kněžnou, a to 19. září. To jí slíbil. Bude to asi ohromná legrace, protože Alena určitě už teď začíná s gruntováním knihovny, všude se bude neustále utírat prach, všechny stránky ve všech knihách budou čerstvě nabíleny a na čestném místě bude výstavka z děl onoho písmáka. Tak jestli chcete být u nějaké legrace, tak si datum 19. září zapište a vydejte se na besedu do Rychnova a ztropte tam pořádný skandál.

Stejně to moc nechápu, jaký to má smysl, besedy se spisovateli. Rozuměl bych tomu, kdyby nějaký spisovatel proslovil přednášku na určité téma, to bych tam třeba taky šel, abych se něco nového dozvěděl, ale beseda... vůbec mi není jasné, nač se ti besedující ptají. Nejspíš kolik mu to spisovatelství vynáší, pak neví, tak se ještě zeptají kde byl loni na dovolené a pak už neví vůbec co by, tak se delší dobu trapně mlčí a pak se jde domů. Přitom kdyby se třeba takovému Vaculíkovi řeklo, že je zvykem, že spisovatel přednese proslov na téma, které si sám zvolí, tak by byl určitě naprosto nadšen a připravil by si projev několikahodinový, jelikož je o něm známo, že je jeho vášní všem sdělovat své dokonalé názory. Nejlépe by bylo navrhnout mu téma "Kritika současné společnosti". Do toho by se obul s divokou energií, až by ho museli polévat vodou, aby nezačal doutnat.

Průběžné pořadí po čtvrté anketě - pět nejlepších
Průběžné pořadí po čtvrté anketě

Sakra práce, bolí mě zub. To je přesně to, co potřebuji, aby mě týden před odjezdem do Nepálu začal bolet zub. To je ironie, vy volové! Zkusím, jestli na to zabere, když vypiju zbytek toho červeného vína, co jsem si onehdy koupil.

Když se smíchá několik dobrých věcí dohromady, nemusí být výsledek nutně skvělý. To je známá věc, a člověk by na to měl myslet neustále, nejen, když peče dort. Tak kupříkladu jet na kole rychle z kopce, to je dobrá věc. Když je člověku teplo, tak si svléknout bundu, to je taky dobrá věc. Ovšem svlékat si přes hlavu bundu, když se jede na kole z kopce, to není dvakrát dobrá věc. To jen tak, kdybyste třeba někdy jako já dnes jeli na kole do knihovny.

V knihovně jsem se trochu umyl od prachu a krve a vypůjčil si několik uměnovědných knih, převážně zaměřených na malířství, bych se poučil a stal se alespoň skvělým teoretikem umění, když by to třeba nevyšlo s těmi akvarely. Ale ono to vyjde, už se nebojím, neboť včera jsem zplodil křoví jako živé, i Blable mi to pochválila, takže se tím malířem určitě stanu. Avšak vzdělání neuškodí.

Zatím jsem přečetl jen knihu s lákavým názvem "Moderní umění a smrt kultury" od H.R.Rookmaakera. Tedy přečetl... spíš jen tak prolistoval. Přečetl jsem prvních asi třicet stránek, na nichž vyšlo najevo, že kniha není ničím jiným než ideologickou příručkou pošukaného křesťana, sepsanou pro jiné nablblé křesťany, aby věděli, co je jim přikázáno si o moderním umění myslet. Takže zbytek už jsem jen tak zběžně prošel, a když jsem v celé knize nenalezl jméno Salvádora Dalího, tak jsem se pohrdavě zachechtal a knihu zahodil.

Dnes mi šéf kladl na srdce, aby bych hlavně hodně pozitivní. Že až se vrátím z Nepálu, tak tu budou zrovna óbršéfové z Belgie a ti kladou na pozitivnost velký důraz a že já jsem vyhlášený negativista a že by se jim to vůbec nelíbilo. Slíbil jsem, že v té věci něco podniknu, ale jak to tak po sobě čtu, tak se budu muset ještě hodně snažit.

To je zas taková nová firemní hra, být pozitivní. Začalo to, když před časem mluvil náš obchodní šéf Josef Trubáček řečený Trú s óbršéfem Herrmanem. Podle jeho pozdějšího líčení mezi nimi proběhl následující dialog:

Herrman: "Vidím, že je v tom programu ještě hodně chyb."

Trú: "Jo, nestojí to za nic. Je to úplný zmetek, bastard."

Herrman: "Bastard?"

¨Trú: "No jo, bastard. To si může koupit leda debil."

Herrman: "A vy si myslíte, že naši zákazníci jsou debilové?"

Trú: "Jasně. To je taky naše štěstí, jinak bysme už dávno zkrachli. Jsou to blbouni, a proto si toho nového bastarda zase koupí."

Herrman: "Ale co ty chyby? Ty se budou muset opravit. Jak dlouho to tak bude trvat?"

Trú: "Já bych to neopravoval."

Herrman: "Jak, neopravoval?"

Trú: "Podívejte se, ti naši programátoři, to jsou úplní kreténi, to je smečka zemědělců, myslivců, rybářů a horolezců. Navíc je to samý ochlasta. Jestli je budeme nutit, aby to opravili, tak akorát do toho nasekají ještě víc chyb než už tam je. Pak už zkrachujeme definitivně."

Herrman: "Ale to přece nejde!"

Trú: "Ale jde, co by nešlo, tolik firem už zkrachovalo, tak my taky zkrachujeme. Na tom nic není, to je hned."

Herrman (dosti podrážděn): "Z těch vašich řečí abych se šel nejspíš oběsit!"

Trú: "Na co se věšet, škoda provazu. Stejně vás brzo sklátí infarkt, věk už na to máte, to je jisté."

Poté se Herrman z dalšího jednání omluvil a kamsi odešel. Asi hodinu probíhalo testování, program stále padal, jako padá vždycky, a pak se Herrman vrátil a s ním dalších pár óbršéfů. Vrátil se a prohlásil:

"Projednal jsem vaše stanovisko s ostatními kolegy a shodli jsme se. Odhalili jsme, co je hlavním zdrojem vašich vleklých problémů."

Trú: "A co?"

Herrman: "Nejste dostatečně pozitivní!"

Trú: "Co to?!"

Herrman: "Pozitivní! Hlavní je být pozitivní, pak jde všechno samo. To vy tam na východě nejste, přistupujete k problémům negativně, a tak si sami podrýváte větev."

Trú: "Větev se nedá podrývat."

Herrman: "Tak to vidíte! Jste neustále negativní. Kdybyste byl pozitivní, viděl byste v tom výzvu, čelindž, jak říkají američani! Ti jsou pozitivní ze všech nejvíc a je to taky vidět na jejich výsledcích! Pro američany by nebyl žádný problém podrývat větve."

Trú: "Přece nemůžete po normálních lidech chtít, aby se furt chechtali jak přiblblí amíci a neustále se navzájem plácali po zádech, jak jsou strašně dobří. To je blbost."

Herrman: "To samozřejmě ne, to nechceme, to neděláme ani my tady v Belgii. Ale aspoň trochu pozitivní být musíte. To nejde, abyste tady vykládal, jak už brzo zkrachujeme. To není možné, abych, kdykoli k vám zavolám a zeptám se, jak jde práce, abyste mi řekli, že to stojí za hovno. To není možné, aby zákaznická podpora říkala lidem, že si koupili nejhorší program co existuje a to jenom proto, že je v oboru jediný. Tohle musí přestat, musíte být pozitivní. Uvidíte, to se naučíte. Po čase vás to samotné začne bavit."

Trú: "To teda pochybuju... teda vlastně..."

Herrman: "To jsem čekal. Proto jsme se dohodli, že firma najme psychologa a ten k vám pojede. Všichni pracovníci projdou kursem pozitivního myšlení a situace se ihned zvrátí."

Trú: "Ach ne!"

Následovalo asi půlhodinové handrkování. Trú se vyděsil, že k nám přijede nějaký vyplachovač mozků a tak se svatosvatě zapřísahal, že už budeme pozitivnější, že na sobě sami zapracujeme, jen ať k nám nikoho neposílají, že jsou to zbytečné výdaje, které si firma nemůže dovolit a vůbec. Nakonec Herrmana přemluvil, ale když se vrátil, tak nám všem vysvětlil, že jestli okamžitě nebudeme pozitivní, tak je s námi ámen. Všichni kývali hlavou a Trú řekl:

"Tak si to vyzkoušíme. Nyní vám oznámím, že se budou snižovat platy a vy na to budete pozitivně reagovat."

První test se moc nevyvedl. Jediný, kdo na to reagoval pozitivně, jsem byl já, protože jsem zajásal, že je to skvělé, protože jsem vždycky chtěl být žebrákem a bydlet v papírové krabici. To bylo kupodivu považováno za obzvláště zavrženíhodnou formu negativismu.

Od té doby jsme neustále nabádáni, abychom ke všemu přistupovali pozitivně, pořád se nás šéfové ptají, jestli už cítíme, že jsme pozitivnější a abychom na sobě pracovali ve směru větší pozitivnosti.

A já teď budu pozitivní, protože na tom možná něco je. Budu zcela pozitivně souhlasit s páně Chochovým názorem, který onehdy zveřejnil na svých stránkách. Podstata onoho názoru je v tom, že by se měly zrušit veškeré turistické stezky a značení, směrovníky, zábradlí na nebezpečných úsecích a podobná turistická infrastruktura, která jen přírodu ničí, hyzdí a láká sváteční turisty, co nevědí, jak se mají v přírodě chovat a jenom neustále nadávají, že za každým kamenem není stánek s kokakolou a párkem v rohlíku. Tak s tím naprosto souhlasím, dokonce jsem to už napsal i do jedné turistické konference, abych získal další přívržence tohoto chytrého názoru.

Bylo mi masově odpovězeno, že jsem idiot.

Jenže idioti jsou oni a já jsem úžasně pozitivní.

Úterý 9. dubna 2002

*Hemele se, komentáře už chodí;-)

No jo, chodí, ale co práce to dalo! Aby se člověk stal expertem na PHP, kvůli těm bláznivým banneristům. Banner na každé stránce dole jsem jim nechal, aby nevřeštěli. Koneckonců mi tam nijak nevadí. Ale definitivně jsem jej vyhodil ze skriptů. Tedy definitivně... kdo ví, kdy si zas ti maniaci vymyslí nějaký pěkný "zlepšovák".

*Že tvůj výlet začne zadrhávat na hranicích ti jaksi nedošlo. Celníci ti vyměří clo za vývoz uměleckých děl a ty budeš lítat po hodonínských a břeclavských nálevnách a prodávat své mazanice, abys na to clo měl. Pak jej zaplatíš, a protože už nebudeš mít ni peněz ni obrazů, špinavý, unaven a hladov pojedeš na svém šlapohybu domů. Zatímco já, syt a nalit kávou budu sedět ve své klimatizované pracovně a kontrolovat stav svého účtu, v pátek abych šetřil své tělo usednu do luxusní limuzíny a pojedu sosat víno nezatížené daněmi a cly do Mutěnic. Když se zbavíš té své hliníkové příšery, možná tě zpět do Brna vezmu stopem.

Komentář se vztahuje k mému geniálnímu plánu jak zbohatnout pomocí hory Kékese, jejíž vlastnoručně vyhotovené obrázky chci prodávat po Maďarských putykách. Avšak marně Joe zpochybňuje onen skvělý nápad, je vidět, že se ve věci nevyzná, neb není umělec, nýbrž pouhý montér šlapacích monster ze zrezavělých součástek, věčně čučí kdesi v garáži a nemá přehled jak se dělá byznys. Něco jako "vývozní clo" neexistuje. Teda aspoň doufám. Existuje vývozní povolení, to se však vztahuje jen na umělecká díla, ne na mé obrázky. Na ty by se mohlo vztahovat dovozní clo na zboží, ale to je mi jedno, protože nic takového platit nehodlám. Nikdy, když jsem jel přes hranice na kole, mi nikdo brašny neprohlížel a i kdyby, budu prostě tvrdit, že jsem malíř na cestách a vezu si, pochopitelně, své skici a náčrtky. Věřte nebo ne, slovo "skici" se opravdu píše s měkkým i na konci.

A nebo můžu vyrazit jen s papíry, štětci a barvičkami a obrázky malovat až na místě v putyce. To je možná vůbec nejlepší nápad, jelikož tak nejspíš zaujmu potenciální kupce. Odpadnou problémy s clem, sednu ke stolu, koupím si červené víno, vytáhnu papír a barvy a hned se kolem bude motat tucet zájemců o umění a šustit bankovkami.

Blable to ještě vylepšila - navrhla, abych nejezdil prodávat obrázky z Mátry do Maďarska, protože mnohem větší úspěch budu mít u maďarské menšiny v jiných státech, jelikož vystěhovaným Maďarům se stýská po staré vlasti a hned si koupí obraz, aby se trochu povyrazili. Navíc za léta pobytu v zahraničí zapomněli, jak Mátra vlastně vypadá a drobné nepřesnosti snadno pominou. To jsem uznal, a tak nejspíš pojedu na jižní Slovensko, protože tam Maďaři úpí pod knutou slovenských nacionalistů a budou koupi mých děl nejvíc nakloněni. Zakoupí obraz, budou na to koukat, kochat se a zapomenou na ústrky, odnárodňování, zavírání maďarských škol, pogromy a podobné každodenní trampoty.

Úterý 9. dubna 2002, 17:20 Howadoor

Jen hlasujte, hlasujte, anketa dnes ve4er skon49 a bude nahrazena novou, mnohem lepšejší! Vítěz samozřejmě postoupí.

Úterý 9. dubna 2002, 13:16 Blacklight http://chocho.chytrak.cz

Pro Diogena je potupné, že se ho snaží stíhat nějaké prase, to by mě zajímalo, kdo pro prase hlasuje. Určitě nějaký člověk bez kulturního rozhledu, který zná jen prase a ne Diogena.
Jméno E-mail
WWW Posílat reakce
Ochrana proti spamu: Kolik má pavouk nohou?
Pondělí 8. dubna 2002

Fuj. Když mi Chocho na Fatře vykládal, jak jeho kolegyně úřednice zápasí s měkkým a tvrdým i ve slovech jako "inženýr", tak jsem tomu moc nevěřil, ale dnes jsem absolvoval na úřadě jednání s otylou nechutnou olezlou sulcovitou bachyní, která si nebyla jistá, jaké se i píše ve slově "mlýn". Fuj. Zkazil jsem jí den - nebo aspoň doufám - když jsem důtklivě prohlásil, že její pravopisné potíže jsou pochopitelné, protože lidé, kteří mají alespoň základní vzdělání zákonitě nepracují na úřadech, ale zastávají místa důležitá, kde pobírají olbřímí platy. Tak se na ně musí, protože nadávky na úředníky neplatí. Vám se sice uleví, ale úředník je otrlý, tomu nadávají všichni, ten už si toho ani nevšímá. Musíte zaútočit na skryté slabiny kloťáka, například na jeho závistivost a vědomí méněcennosti. To se pak ouřada dlouho užírá, že vy máte velký plat (že to třeba není pravda, to mu v jeho mozek postrádající lebce nedojde) a on ne.

Přirozeně je netaktické popudit si úředníka, když vám může úder vrátit třeba v tom, že bude sabotovat vaši věc, s níž jste na úřad přišli. Pokud by k něčemu takovému mohlo dojít, pak je nutné se ovládnout a nedávat najevo odpor, hnus a krajní znechucení, které se každé vzdělané osoby zmocní při pohledu na byrokratického podčlověka, avšak po odchodu z úřadu si vyčíhnout, kde úředník parkuje svůj automobil (má-li jaký) a proříznout mu pneumatiky. Případně si zjistit, kde úředník bydlí, povraždit celou jeho rodinu, zapálit dům a na spáleništi zazpívat posměšnou píseň. Není to sice pomsta přiměřená, ale domnívám se, že postačí, nemusíme přece vždy zacházet až do krajností.

Včera jsem se celý den mořil s opětovným zprovozněním PHP skriptů na komentáře. Na Webu Zdarma vymysleli geniální tah, že budou přidávat reklamu úplně ke všemu, třeba taky ke zdrojovým textům skriptů, a to nejlépe rovnou někam doprostřed. Že pak ty skripty přestanou fungovat je pro ně vedlejší, hlavně, když je tam hodně reklamy. Postupně jsem vyzkoušel několik možností, jak reklamu ze skriptů odstranit, a až večer to konečně zase začalo spolehlivě fungovat. Tedy alespoň doufám. Pokud někdo chcete odstranit z vašich stránek na www.webzdarma.cz reklamní banner, tak napište, ačkoli si myslím, že jeden proužek dole nikomu až tak moc vadit nemůže.

Středa 10. dubna 2002, 13:07 Palun elwe@pss.sk

ano s tou paskou to funguje... aj ja to tak mam a funguje spolahlivo.

Úterý 9. dubna 2002, 13:15 Blacklight http://chocho.chytrak.cz

Joudo, co s bannerem? Proč něco vymýšlet? Stačí to narvat do obrázku 1x1 pixel a je to. Nebo si na spodní část monitoru přilepit pruh kobercové pásky.
Jméno E-mail
WWW Posílat reakce
Ochrana proti spamu: Kolik má pavouk nohou?
Neděle 7. dubna 2002

*Chci ti říct, ty lumpe, že... sa mi pri pokuse o napisanie komentara k tvojmu clanku o trpiacich chudakoch madaroch a sopke Kekes objavuje tento error: Parse error: parse error in /3w/wz.cz/h/howadoor/php/insert.php on line 274. Ze si to spravil naschval ty hade ? :)

To ti zatracení mizerové z Webu Zdarma cosi provedli s PHP! O víkendu to přestalo fungovat úplně, pak se mi povedlo to jaksi opravit a teď zase tohle! Zkusím zjistit čím to je, a jestli to nepůjde rozumně opravit, tak přesunu PHP na jiný server. Naštěstí přitom tentokrát nebude nutné stěhovat celý web.

Pondělí 8. dubna 2002, 22:18 Howadoor

A ještě jeden! Furt to není ono!

Pondělí 8. dubna 2002, 18:27 Howadoor

Ještě jeden test

Pondělí 8. dubna 2002, 17:07 Howadoor

Nic moc. Furt se to jaksi psuje. Bohužel nemám dnes čas nad tím bádat, ale zatím to vypadá, že stěhování bude nevyhnutelné.

Pondělí 8. dubna 2002, 15:19 Howadoor

Zdá se , že už to jakžtakž funguje. Pokud někdo spatříte nějaké chyby, tak mi o tom raději hned napište mailem nebo skrz formulář nahoře na stránce.
Jméno E-mail
WWW Posílat reakce
Ochrana proti spamu: Kolik má pavouk nohou?
Sobota 6. dubna 2002

Vrch KékesMátra, prokleté maďarské pohoří! Vůbec se nedá namalovat. Zkouším to znovu a znovu, ale pořád to není ono. Největší potíže jsou stále s keři v popředí. Nejdřív to nevypadalo vůbec jako rostliny, ale jako jakési divné fleky. Po asi deseti pokusech jsem docílil, že místo keřů vznikly neurčité zatravněné kopečky. Po dalších mnoha experimentech mám sice něco, co vzdáleně keře připomíná, ale jenom když se to otočí vzhůru nohama. V normální poloze je to něco jako změť trubek, hadic a drátů, politá zelenou barvou. Zatracené keře, jestli se mi to nepovede tak tam místo toho namaluju pádlo, ať se Maďaři třeba postaví na hlavu. Jediné, co je z Mátry bez pochybností k poznání, je hora Kékes, a to proto, jelikož k ní vždycky přimaluju šipku s nápisem "Kékes".

Vrch Kékes je vysoký jen 1015 metrů, tedy asi jako Radhošť v Beskydech, ale já jej maluji, jak se mohutně vypíná z obrovského masivu hor, takže kdyby takový byl ve skutečnosti, tak by Mátra byly druhé Himaláje. Jednak to líp vypadá, a hlavně chci udělat Maďarům radost, protože je to národ těžce zkoušený a zkroušený, a to hlavně svými severními sousedy, kteří jej obrali o co mohli, ukradli jim všechny ty Fatry a Tatry, zapálili na nich vatry, aby se nebohým Maďarům vysmáli a naposledy ještě zrobili nestvůrné betonové jezero, aby, až přijde vhodná chvíle, Maďarsko zaplavili a všechny Maďary utopili jako krysy. Chudí Maďaři trpí a úpí a nikdo se jich nezastane, protože jim nikdo nerozumí, avšak teď přicházím já se svými obrázky, na nichž hora Kékes ční až do nebes a každý roduvěrný Maďar si můj obrázek koupí a bude z něj čerpat víru, naději  a lásku.

Na to s tím olbřímím Kékesem jsem přišel, když jsem popíjel při malování červené víno, které jsem zakoupil za levný peníz v obchodě s potravinami. U nás v obchodě prodávají červené víno velmi levně, jelikož je kupují ve velkém od místních vinařů a sami stáčejí do PET láhví po jednom a půl litru, a tak ušetří. To je dobrý byznys. Zatímco vedle obchodu s potravinami stojí v Brně-Bystrci pizzérie, a to je špatný byznys, vlastně to není žádný byznys, jelikož je to sprostá zlodějna, protože je tam všecko drahé, není to dobré, pivo stojí dvacet sedm korun a já pizzu vůbec nemám rád.

Teď taky piju červené víno, protože je laciné.

A dobrý byznys je taky ten, který se děje v prodejně na zastávce tramvaje Svratecká, protože tam prodávají velmi levně věci s prošlou dobou trvanlivosti, a proto tam často jezdím na kole a vždycky tam dobře a levně nakoupím.

Silnice v Kameničkách, rok 1904, olej, dole dvakrát podepsáno:"A. Slavíček A. Slavíček"Nyní zpět ke Kékesi. Ono to má ještě pokračování, ten můj vynález. A podstata onoho pokračování je v tom, že až se vrátím z Himalájí, tak naložím veškeré akvarely s předimenzovaným Kékesem na kolo a pojedu je prodávat do Maďarska a vydělám na tom nehorázné sumy forintů. To však stále není vše. Každý hlupák by se s tím spokojil, odjel by napakován měšci s mincemi a smotky bankovek, ne však já. Já to mám promyšlené. Já totiž ty hrozné obnosy ihned v Maďarsku utratím, a to převážně za ohnivé maďarské víno a jiné tamější zemědělské produkty, které tam budou přirozeně lacinější nežli u nás, a tak na hoře Kékes vydělám dvojnásob.

Avšak pozor! To stále ještě není vše. Jsem geniální bussinesman. Já totiž na hranicích ještě obdržím nazpět DPH, protože za zboží vyvážené ze země se vždy DPH vrací a tím vydělám trojnásob! A z toho vidíte, že pitím laciného červeného vína můžete jenom získat, protože jinak by mě tak strašlivě prefíkaný plán vůbec nenapadl. Hned si jdu ještě loknout.

Motiv z Kameniček, rok 1904, olej, v NG. bohužel nedokončeno.Nyní mě však napadá, že věc má několik zádrhelů. Ten hlavní je v tom, že akvarely se nesmí vystavovat přímému slunečnímu svitu, jelikož tím trpí a blednou. A v Maďarsku slunce stále praží jak jaté. Proto budu asi muset polévat obrazy tlustou vrstvou přípravku, který pohlcuje ultrafialové záření. Blable mi radí dehet, ale to je nesmysl, protože dehet je drahý a to bych nevydělal.

Nebo bych mohl kupčit s uměním po kořalnách. No jo, že mě to nenapadlo dřív! Slunce tam nesvítí, v příšeří zaniknou drobné nedokonalosti mé tvorby a navíc tam bývají lidé v náladě, kteří na nějaký ten forint nehledí a obrázek si jistě rádi koupí. No není to báječné? Je to báječné! Hned v červnu vyrážím za byznysem a přijedu jako boháč.

Dneska jsem se díval na zprávy a pan Knížák, co jsem se tady o něm onehdy zmiňoval, tam vykládal, jak Národní galérie zakoupila od soukromého sběratele dva obrazy od jistého malíře Slavíčka a za každý dala dvacet pět miliónů. Na to mám názor, že je to kardinální pitomost, protože i kdyby ty obrazy byly ze zlata, tak by tolik nestály, a že pan Knížák nikdy v životě nekupoval štětce, plátno ani barvy. Protože kdyby si zašel do obchodu, tak by zjistil, že tyto malířské potřeby sice nijak levné nejsou, ale dvacet pět miliónů rozhodně nestojí, to si může myslet leda někdo, komu kape na karbid. A kdyby mi dal třeba jenom milión, tak mu namaluju obraz mnohem větší než na jaký se kdy zmohl malíř Slavíček, a Kékes mu tam udělám větší než Everest a když by ještě půl miliónu přidal, tak i větší než Olympus Mons. Jenže pan Knížák raději za peníze, které jdou z mých daní, kupuje předražené mazanice, kde se Kékes vůbec třeba ani nevyskytuje.

Středa 10. dubna 2002, 13:32 Zaac

...som len chcel povedat, ze tu horu Kékes by si mohol aspon vo svojich veldielach zvecnit ako sopku a to riadne velku a umiestnit ju niekam zhruba do stredu tej prijemnej krajiny kde maju tak vyborne klobasky a chutne vinko.

Středa 10. dubna 2002, 13:27 Soos

Tak, sme hnusné zákerné dobyvačné zrúdy. A sme nasratí na Howadoora, lebo to odhalil. Daj si pozor Howadoor, my sme už tiež boli v posilovni (a nie raz, dokonca trikrát) ... Gŕŕŕŕŕŕŕŕ

Středa 10. dubna 2002, 13:04 Palun elwe@pss.sk

chachaa! ten Kekes to bude riadna piiip. Uz len to znie zle - Kekes. Keby si radsej nejake poriadne hory maloval, ale ne, ty len nejaky kopecek vysoky len 1015 metrov.. co kopecek... Kekes. Tvoj plan teraz ako triezvy hodnotim negativne, ale predvcerom, ked som pil u nas lacne pivo spolu s lacnym rumom by som mozno hodnotil inac. To ze sme Madarom zobrali tatry a fatry je pravda, chceli sme aj vas nejako k zobrackej palici postavit ze vam aspon tie krkonose zoberieme, ale neee.. vy musiste mat vzdy nieco extra a tak ste sa odpojili vcas. Ale my vas este dostaneme. A ked pijeme lacne vinko tak spradame onakvejsie plany. Moj militantny kamarat Koladz ma presne spraveny plan ako by mohlo mat Slovensko more, ako sa da nielen rozsirovat pevnina (v Holandsku) ale aj zmensovat, ba vytratit po tazkej bombe velkej. Takze rataj s tym, ze za 20 rokov, ked uz bude mat slovensko more a vsetci madari uz budu zatopeni gabcikovom a povodnami budete k nam chodit na plaze sa kupat a bicyklovat, ale to budete platit v tazkych valutach a ty budes predavat svoje nepodarene akvabely ako drak, aby si mal aspon na listok na vlak, pretoze zadarmo len Chocho chodi a ja si budem vyvalovat s kamaratom Koladzom pupok pri mori, usrkavat lacne vino a hovorit aky to bol s tym morom dobry napad. tak!

Úterý 9. dubna 2002, 11:38 Joe joe@seznam.cz http://sweb.cz/joe

Hemele se, komentáře už chodí;-)

Úterý 9. dubna 2002, 11:38 Joe joe@seznam.cz http://sweb.cz/joe

Že tvůj výlet začne zadrhávat na hranicích ti jaksi nedošlo. Celníci ti vyměří clo za vývoz uměleckých děl a ty budeš lítat po hodonínských a břeclavských nálevnách a prodávat své mazanice, abys na to clo měl. Pak jej zaplatíš, a protože už nebudeš mít ni peněz ni obrazů, špinavý, unaven a hladov pojedeš na svém šlapohybu domů.
Zatímco já, syt a nalit kávou budu sedět ve své klimatizované pracovně a kontrolovat stav svého účtu, v pátek abych šetřil své tělo usednu do luxusní limuzíny a pojedu sosat víno nezatížené daněmi a cly do Mutěnic.
Když se zbavíš té své hliníkové příšery, možná tě zpět do Brna vezmu stopem.
Jméno E-mail
WWW Posílat reakce
Ochrana proti spamu: Kolik má pavouk nohou?
Pátek 5. dubna 2002

Samá práce a žádná zábava.

Už mě to dožralo, furt sedět u počítače, a vydal jsem se do brněnského pavilónu Anthropos, kde sídlí Moravské zemské muzeum a mamuti. Mamuti jsou zde tři, tedy jeden jen jako kostra, ale dva kompletní, jeden malý a jeden velký. Malý je velký asi jako hodně veliký pes a velký je... no prostě velký. Znáte mamuty, ne? Tak jsem tam šel a zíral na mamuty a dohromady nikdo další tam nebyl, protože v dubnu a v pracovní dny tam moc lidí nechodí, říkala paní u vchodu. Vstupné stojí třicet korun a otevřeno mají od dubna do listopadu od rána do večera, jenom v pondělí ne, to se z mamuta otírá prach, což jest operace nezbytná, neboť mamut je silně osrstěn a prach se v něm drží.

Na kostře mamuta je vidět, že měl mamut pět prstů a za kostrou mamuta jsou vidět originály obrazů Zdeňka Buriana, což byl světoznámý malíř, který zpodobňoval výlučně výjevy z dávnověku, například stvořil obrazy jako "Pět kromaňonců se pere o kost" nebo "Neandrtálec v trávě" či "Samice člověka vzpřímeného na procházce". Obrazy jsem též důkladně prostudoval, a to jak po stránce kompoziční, tak technické a nemám proti nim žádných námitek. Avšak je nutné uvést, že obrazy jsou malované olejem, což je technika neférová a snadná, jelikož takový olejový obraz můžete přemalovávat imrvére furt dokola, nanášet další a další vrstvy a nakonec se tak k něčemu dopracujete, což ovšem u akvarelu nelze.

Rovněž je muzeum vybaveno vysochaným výjevem "Několik pravěkých lidí jí maso mrtvého nosorožce", a to včetně onoho zvířete a navíc v životní velikosti. Z výjevu je patrné, že pravěcí lidé byli velmi malí, za což může jejich nevalná výživa, což je mi jakožto kulturistovi jasné. Návštěvou muzea jsem se vydatně poučil a doma sežral na co přišel, abych se ještě nakonec z podvýživy nesmrštil do rozměrů pravěkých lidí, což bych nerad.

Čtvrtek 4. dubna 2002

Tento týden nejspíš vůbec nepůjdu na firmu, takže se nedostanu ke skeneru a tak nebudou žádné nové obrázky. Příští týden toho bude o to víc. Ačkoli pro samé programování zanedbávám jak posilovnu, tak umění a vlastně i všechno ostatní.

Ono se stejně nic zvláštního neděje, což je divné, protože jaro zuří co může, je krásně, člověk by měl jásat a běhat a dělat všechno, co si v zimě vymyslel, ale ve skutečnosti trčí doma a má z toho leda depresi. I ten Chocho tvrdí, že se nic neděje a že nemá o čem psát.

Tak aspoň napíšu, jak jsem včera pral věci. V rámci přípravy (rád bych měl tento víkend sbalený batoh do Himalájí) jsem vhodil do vany věci z Polartecu a nestačil jsem zírat, protože voda se nezměnila ve špinavou vodu, ale v bažinu plnou svinstva. Řekl bych, že teď budou ty věci tak dvakrát lehčí. Hm, blbá historka.

Uvařil jsem si čínskou polívku, ale vůbec mi nechutná. Uáá, ani jíst mi nechutná, ani pít mi nechutná... A všechno mě žere. Například ty idiotské konference. V konferenci o cestování jsem se zastával spacáků z umělých vláken, protože mám v tomto směru dobré zkušenosti, ovšem hned se našlo několik trotlíků, co mi jasně vysvětlili, že jsem totální vůl, že ve skutečnosti žádný spacák nemám, v životě jsem nikde nebyl a jestli byl, tak jsem tam zmrznul. Pak jsem ještě ve filozofické konferenci a to je snad ještě horší, protože po nějaké době se vždycky ukáže, že ostatní jsou náboženští blouznivci. A v programátorské konferenci se zase neprobírá nic zajímavého.

Umyl jsem si boty a teď je budu mazat voskem. Strčím je do vyhřáté trouby a pak namažu a budu doufat, že se tím zahříváním zase nerozlepí.

Tak. A teď se mi zhroutil kompilátor, já už to asi všechno rozkopu na hadry.

Sobota 6. dubna 2002, 11:40 Martin

Ano,ano,rozkopat na hadry! Je sobota a ja zdielam tvoje pocity ,prave som tu zhucal nejake zdegenerovane,anglicke decko a chystam sa urobit nieco strasne ,lebo ta dementna muzika ,ma privadza na pokraj sialenstva. Asi si zaobstaram strelnu zbran atd...,alebo namalujem obrazok? :)

Pátek 5. dubna 2002, 7:11 Blacklight http://chocho.chytrak.cz

Hehe.

Čtvrtek 4. dubna 2002, 14:45 Palun elwe@pss.sk

to chce klud. nechaj prejst svoje pocity na povrch a kup si strelnu zbran alebo si usulaj nejaky akvabel a zhul ho.
Jméno E-mail
WWW Posílat reakce
Ochrana proti spamu: Kolik má pavouk nohou?
Středa 3. dubna 2002

Ráno jsem byl konečně ve městě a všechno zařídil - mám čelovku, pojištění a dokonce i správný široký štětec, a nebyl drahý, stál sedmdesát korun. Pravda, ještě jsem jej nezkoušel, ale určitě bude dobrý. Paní v obchodě mi ho podávala opatrně jako nějakou svátost a roztřeseným hlasem pravila:

"Pohlaďte si, mladý pane, jaký má jemný vlas, určitě se vám s ním bude dobře malovat!"

Blable, vida nový štětec, se jenom ušklíbla a prohlásila něco v tom smyslu, že si můžu koupit štětců třebas veletucet, ale dílo jako je její "Houpačka" se mi stejně nikdy nezdaří. Včera večer skřípala zuby, když si četla komentáře o tom, že její stromy nejsou stromy, ale miňonky nebo šutráky, a že jí znázorněná houpačka je konstrukčním nesmyslem.  Prskala na všechny strany a vyřvávala cosi o negramotných nevzdělancích a pak si vynutila, že musím dát na web její odpověď:

Sbíhavost lan u houpačky není mým výmyslem ani uměleckým záměrem. Tady v Brně na sídlišti máme takových sbíhavých houpaček hromady. V podstatě tu jiné nemáme. Moment, musím zamíchat koprovku. Tak. Kdesi jsem ovšem viděla houpačku na čtyřech lanech. Tvůrcům se zcela pochopitelně nepodařilo přivázat všechna lana stejně dlouhá a tak se tomu houpání dalo říkat spíš potácení. Mnohem nesmysnější houpačka byla však ta, složená ze dvou lan a prkénka cca 5cm širokého. Když jste se na této houpačce vůbec udrželi, po chvíli vám zdřevěněly nohy. Tolik ke konstrukci houpaček.

Blable

Tak jsem to sem dal, ale aby bylo jasno, tenhle web se jmenuje "Howadoor na cestách", ne "Blable na cestách" nebo "Blable maluje" či jinak, takže se tu budou prezentovat především Howadooří díla a ne nějaký hnusný brak, protože pak to lidi chválí a mé dílo nikdo nepochválí a to mě žere a to trpět nebudu.

Náměstí ve Fryštáku

Četl jsem si v Chochovinách o Fryštáku a vzpomněl jsem si, jak kdysi dávno napsala jakási ženská, že chce se mnou a s Vitáskem jet na čundr a Vitásek mne hned poslal do Fryštáku, že abych mu to dojednal. V hospodě jsem o tom vykládal Karlovi a Karel temně zahučel:

"Fryšták nebrat."

Karel je z Vizovic, což je nedaleko Fryštáku a jak jsem z něj postupně vytáhl, tak v okolí Fryštáku se traduje, že všichni tamější obyvatelé a zvláště pak ženy jsou úplně blbí, a to zcela překvapivým a výjimečným a úplně hrozným způsobem, blbí jako tágo nakvadrát. Karel mne varoval, že do Fryštáku nemám jezdit, že ta ženská bude určitě taky naprosto tupá a nesnesitelná, ale já o tom pořád pochyboval a nakonec Karel pokrčil rameny:

"Tak jeď a uvidíš, ale já ti říkám, Fryšták nebrat."

Jel jsem tedy za Vitáskovou ženskou do Fryštáku a tam jsem zjistil, že Karel měl pravdu, protože byla skutečně enormně blbá. Vrátil jsem se děsně znechucený a tak teď taky říkám "Fryšták nebrat" a vzpomněl jsem si na to, když jsem četl Chochoviny.

Už nevím, co bych sem měl psát, tak radši nebudu psát nic a půjdu vyzkoušet ten nový štětec a napíšu, až mě něco napadne.

Pátek 5. dubna 2002, 15:21 Howadoor

Ježišmarjá, ty jsi ale detailista pedanstký! Až tu bude Blable tak se jí zeptám.

Čtvrtek 4. dubna 2002, 11:20 Blacklight http://chocho.chytrak.cz

Aha, to jsou řetězy a ne lana... a jaktože na malbě není vidět ty šrouby? Ha?

Čtvrtek 4. dubna 2002, 9:51 Howadoor

V rozích, pokud vím, jsou vyvrtané díry, těmi je provlečený řetěz a těsně nad prknem je sešroubovaný. Blable tu dneska není, aby ti odpovídala na přitroublé dotazy.

Čtvrtek 4. dubna 2002, 8:24 Blacklight http://chocho.chytrak.cz

Teda s tou houpačkou vůbec nesouhlasím. Jak jsou ta lana upevněná, aby se sbíhala pár centimetrů nad prkénkem a poté pokračovala jako lano jedno? Je tam uzel? Jestli ano, tak to není vidět.
Tak bych prosil vysvětlení.

Středa 3. dubna 2002, 17:47 Palun elwe@pss.sk

Projizdel sem dedinou, cestou na Vizovice, zastavil me predseda, rek mi u Sliivovice... pozdravujeme Karla! btw: co tak anketa, kto maluje najlepsie? Howadoor, Blable, Palun, Diogenes atd. :)
Jméno E-mail
WWW Posílat reakce
Ochrana proti spamu: Kolik má pavouk nohou?
Úterý 2. dubna 2002

To to dnes zas pěkně začíná - chystal jsem se, že ráno zajedu na kole do města, zakoupím čelovku a vyřídím pojištění, abych to už měl všechno z krku, jenže jsem se hrubě přepočítal. Z postele mě vytáhl telefon mého kolegy, vzápětí volal šéf a přišel plný žok mailů a všichni křičí, že nejenže jsem o víkendu nic neopravil, ale to, co jsem poslal, je ještě horší než to bylo předtím, všem to padá, chyba na chybu, příšerná katastrofa, ihned se to musí uvést do pořádku, do dvanácti ať je to tam.

Přitom mi to tady doma funguje bez potíží a nikdo neposlal žádné testovací příklady, tak jak mám, sakra, zjistit, čím to je?!

Takže sedím doma, venku je krásně, ale já klapu do počítače a když se zrovna kompiluje, tak píšu tenhle blbý Zápisník. Nebo se učím kreslit stromy. Včera jsem nakreslil dvě ucházející krajinky inspirované maďarskou Mátrou. Původně to měla Mátra být, ale nakonec jsem do pozadí dal ještě jeden vznosný horský hřeben, aby to vypadalo líp, takže teď už je to Mátrou jenom "inspirované". Horské hřebeny, ty mi jdou.

Ovšem stromy v popředí mi nejdou. Zalesněné svahy hor v dálce, to není problém, ty vypadají dobře nebo alespoň obstojně, ale stromy v popředí jsou chatrné. Původně jsem si myslel, že postačí nakydat tam zelené fleky a do nich namazat ještě trochu hnědé a černé, ale asi to není ten správný přístup. Bohužel ani příručka o stromech žádnou zvláštní kapitolu nemá, vždy tam je napíšou "do popředí namalujeme stromy", jako by to byla samozřejmost.

Přitom stromy v popředí jsou velmi užitečná věc, protože je můžeme namalovat tam, kde se nevyvedlo pozadí a tím ohyzdná, nezdařená místa jakžtakž ukrýt před zraky diváků. Někdy mám dojem, že bych na obrázcích nic jiného než samé stromy v popředí mít neměl, jeden strom na druhém. Bohužel nevím, čím se dají zakrýt ty nezdařené stromy.

A dejte už pokoj s tím Diogénem! Jak jsem se dočetl, tak v žádném sudě nikdy nežil, takže je to vlastně podvodník a vy pro něj furt hlasujete jak maniaci.

To není nic a ani jsem to nemaloval já.

*Takový dodatek k Žábě s Vlkem.

To by mě zajímalo, kdo tě inspiroval. To já dobře znám. Jdu s Olčou po ulici (O. u nás pracuje teprve rok a kousek, já od r.1985), potkáme úředníky z MÚ, kteří mě nikdy na ulici nezaregistrovali, a teď najednou slyším hlasité zdravení a obdivné pohledy k nám. A určitě to není proto, že by nás obdivovali pro naše výborné besedy se spisovateli. Nebo. Mladík na internetu si dává zformátovat asi 15 disket. Jiný den, v jiný čas přijdu do čítárny, O. sedí za stolem, mladík za počítačem a ptá se, jestli si může dát zformátovat diskety. Říkám Olince, to si užiješ, a on vytáhne jen 4 kusy. Překvapeně zvedám obočí, asi i něco říkám, a on na to, že paní šetří. Já na to, že si to snad budu brát osobně, haha. A příště? Kolik myslíte, že jsem jich formátovala? 15. A to je pořád. A s krásnou šéfovou Naďou už ani nikam nechodím, já to nemám zapotřebí. Prostě nic nového. A pak to napíšeš na plná ústa. Už abych byla stařena, třeba se dočkám alespoň té úcty ke stáří. Píši takhle, protože mi Evča zakazuje přispívat na vaše stránky, že dělám ostudu.

Alena

Ostudu, tu já rád. Ale aby nebyla mýlka, Žába z historky Žába a Vlk je jenom Žába, není to žádné podobenství ani nic takového a dočista ničím jsem se neinspiroval. Jestli v tom chce někdo vidět něco jiného, tak mu v tom nebráním, ale já za to nemůžu. Hehe... víš co je to Rorschachův test?

Středa 3. dubna 2002, 9:07 Palun elwe@pss.sk

cha! konecne ho niekto lumpa jedneho odhalil! Jasne ze sa inspiroval a pribeh Zaba a Vlk napisal autor zo zivota,.. a`la telenovelu. Tak isto ako predtym "Jak Žába, Kašpárek a Prasátko lezli na horu" kde hral chocho ulohu prasatka a ani o tom nevie. A ta zaba nafuka, to je howadoor... nakoniec napad vyliezt na hory ma v podstate len on. Tak co Karle, som ta teraz odhalil... ha.

Středa 3. dubna 2002, 7:28 Blacklight http://chocho.chytrak.cz

Eee.... ten mejl od Aleny vůbec nechápu...

Středa 3. dubna 2002, 6:59 Alena

Ty mrcho!

Úterý 2. dubna 2002, 20:12 Howadoor

Není to nic.

Úterý 2. dubna 2002, 17:44 Soos

Čo je ten fialový zápach na "obrázku" dolu?
Jméno E-mail
WWW Posílat reakce
Ochrana proti spamu: Kolik má pavouk nohou?
Pondělí 1. dubna 2002

Dnes je velikonoční pondělí a proto jsem nelenil, ráno vyskočil z postele a neprodleně zbičoval všechny ženy v dosahu, aby si to zapamatovaly.